عصر خودرو

هند بزرگترین واردکننده LPG جهان می‌شود

عصر بازار- هند ماه جاری چین را پشت سر گذاشته و بزرگترین واردکننده گاز مایع (LPG) می‌شود.

هند بزرگترین واردکننده LPG جهان می‌شود
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۶ دی ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایسنا، آمار تامسون رویترز ایکون نشان می‌دهد واردات LPG به هند در دسامبر به 2.4 میلیون تن می‌رسد که برای نخستین بار از واردات چین به میزان 2.3 میلیون تن بالاتر می‌رود.

    خرید LPG از سوی هند از یک میلیون تن در ماه در اوایل سال 2015 رشد چشمگیری پیدا کرده که به دلیل برنامه دولت برای فراهم کردن انرژی برای میلیون‌ها خانواده فقیری است که از آتش استفاده می‌کنند.

    گاز LPG که مخلوطی از پروپان و متان است برای آشپزی و حمل و نقل و همچنین در صنعت پتروشیمی استفاده می‌شود. بازار جهانی LPG در مقیاس مشابه بازار LNG است و سالانه حدود 300 میلیون تن LPG مبادله می‌شود با این‌همه بازار نفت خام با فروش بیش از چهار میلیارد تن در سال، بالاتر از هر دوی آنها قرار دارد.

    متوسط میزان واردات ماهانه هند در سال 2017 حدود 1.7 میلیون تن بوده که در مقایسه با 2.2 میلیون تن واردات چین، در رتبه دوم قرار می‌گیرد اما ژاپن را با حدود یک میلیون تن واردات در رتبه سوم قرار داده است.

    شرکت آمریکایی دوریان LPG انتظار دارد واردات LPG از سوی هند به دلیل استفاده رو به رشد گاز مایع در خودروها افزایش پیدا کند.

    بر اساس گزارش رویترز، چین، هند و ژاپن به اتفاق حدود 45 درصد از خرید LPG جهانی را به خود اختصاص می‌دهند.

    برچسب ها