عصر خودرو

در آغاز مبادلات امروز ؛

تقویت دلار قیمت طلا را کاهش داد

عصر بازار- قیمت طلا در آغاز مبادلات امروز چهارشنبه تحت تاثیر افزایش ارزش دلار قرار گرفت و با کاهش نسبی روبرو شده است.

تقویت دلار قیمت طلا را کاهش داد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۶ دی ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از بورس کالای ایران، قیمت هر اونس طلا با 0.1 درصد کاهش به 1281 دلار رسیده است. قیمت طلا روز سه شنبه به بیش از 1284 دلار رسیده بود که این بالاترین رقم از اول دسامبر به شمار می رود.

    شاخص ارزش دلار آمریکا نیز در برابر ارزهای معتبر بین المللی با افزایش روبرو شده و به 93.28 واحد رسیده است. ارزش هر دلار در برابر ین ژاپن با 0.1 درصد افزایش به 113.32 رسیده است.

    این گزارش افزود: انفجار خط لوله نفت خام لیبی نیز موجب شده است تا قیمت جهانی نفت امروز به بالاترین سطح خود در دو سال و نیم اخیر برسد.

    افزایش قیمت کالاهای مهم و راهبردی در بازارهای جهانی تاثیر زیادی بر افزایش شاخص سهام در بازارهای آسیایی داشته است.

    آمریکا به تازگی تحریم هایی را علیه 2 مقام رسمی کره شمالی اعمال کرده و آنها را به مشارکت در برنامه موشک های بالستیک متهم کرده است. روسیه بار دیگر آمادگی خود را برای میانجیگری بین آمریکا و کره شمالی اعلام کرده است.

    دیمتری پسکوف سخنگوی کاخ کرملین به خبرنگاران گفت: پوتین و ترامپ درباره برقراری تماس ها با کره شمالی رایزنی کردند. رهبران دو کشور همچنین درباره ارتقای گفتگوها بین روسیه و آمریکا بحث و تبادل نظر کردند.

    به نوشته طلا، وی در ادامه گفت: روسیه آماده میانجیگری بین کره شمالی و آمریکا است، اگر هر دو طرف مایل باشند که روسیه چنین نقشی را ایفا کند.

    تازه ترین آمارها نشان می دهد که تولیدات صنعتی چین طی سه ماه پایانی 2017 میلادی روندی صعودی داشته ولی رشد دستمزدها پایین بوده است.

    میزان هزینه های مصرفی بخش خصوصی در ژاپن طی ماه نوامبر فراتر از انتظارات بوده است.

    به نظر می رسد قیمت جهانی طلا در شرایط کنونی تحت تاثیر تنش های سیاسی بین المللی به خصوص اوضاع خاورمیانه و شبه جزیره کره قرار خواهد داشت.

    وضعیت تقاضای فیزیکی در بازارهای آسیایی و نوظهور به خصوص چین و هند تاثیر زیادی بر قیمت طلا خواهد داشت. نوسانات ارزش دلار در برابر ارزهای معتبر بین المللی نیز عامل مهمی برای تعیین قیمت طلا است.

    برچسب ها