عصر خودرو

همکاری شرکت ملی حفاری با ۳۰۰ سازنده داخلی

عصر بازار- مدیر پژوهش، فناوری و مهندسی ساخت شرکت ملی حفاری ایران از همکاری با حدود ۳۰۰ شرکت سازنده داخلی به منظور تامین تجهیزات و قطعات مورد نیاز این شرکت خبر داد.

همکاری شرکت ملی حفاری با ۳۰۰ سازنده داخلی
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۵ دی ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از مهر, مهدی عرشیان با بیان این مطلب افزود: تاکنون 68 درصد اقلام پر مصرف شرکت ملی حفاری که قابلیت ساخت داخل دارند، بومی‎سازی شده است و برنامه‎ریزی شده که تا سه سال آینده این اقلام به صورت 100 درصد تولید داخل شود.

    وی ارزش قطعات و تجهیزات بومی سازی شده را210 میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: تعداد قطعات و تجهیزات ساخت داخل در سال 95 نسبت به سال 94 با 26 درصد رشد همراه بود و پیش بینی می شود امسال نیز شاهد رشد 20 درصدی این اقلام در قیاس با سال گذشته باشیم.

    مدیر پژوهش، فناوری و مهندسی ساخت شرکت ملی حفاری ایران با اشاره به همکاری این شرکت با 300 شرکت سازنده داخلی، ادامه داد: 67 درصد از این شرکت‎ها از استان خوزستان و 33 درصد از دیگر استان‌های صنعتی کشور هستند.

    عرشیان با بیان اینکه در 2 سال گذشته افزون بر 75 درصد از قراردادهای ساخت داخل به سازندگان بومی واگذار شده است، عنوان کرد: در باره ارتقای کیفیت ساخت داخل برنامه ریزی مناسبی در سه سال گذشته صورت گرفته است.

    وی ادامه داد: براساس اقدامات انجام شده از قبیل بازنگری دانش فنی و نقشه‌های ساخت و همچنین تخصصی کردن ساخت داخل توسط سازندگان با امضای قراردادهای باز، گزارش عدم انطباق و عدم کیفیت در سال 96 نسبت به دو سال پیش کاهش چشمگیری داشته است.

    برچسب ها