عصر خودرو

در سفر مدیرعامل سازمان بنادر به قطر انجام شد؛

رایزنی برای تسهیل تجارت دریایی ایران و قطر

عصر بازار- مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی در سفر خود به قطر با وزیر حمل و نقل و ارتباطات و همچنین مدیران ارشد دولتی و خصوصی بنادر و دریانوردی این کشور دیدار و گفت‌‌و‌گو کرد.

رایزنی برای تسهیل تجارت دریایی ایران و قطر
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۵ دی ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۰:۰۰

    ‌به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از فارس، در سفر‌‌ مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی، نشست دوجانبه هیأت‌های ایرانی و قطری با حضور وزیر حمل و نقل و ارتباطات و مدیران ارشد دولتی و خصوصی بنادر و دریانوردی قطر در دوحه برگزار شد.

    در این نشست که با محوریت تسهیل تجارت دریایی از طریق توسعه مناسبات و همکاری‌های تخصصی بندری و دریایی میان دو کشور برگزار شد، برطرف کردن موانع و مشکلات احتمالی موجود جهت توسعه صادرات و ترانزیت کالا از بنادر جنوبی ایران به بنادر قطر، گسترش میزان مشارکت و سرمایه گذاری بخش‌های خصوصی دو کشور در خصوص ایجاد و توسعه صنعت لجستیک و حمل و نقل دریایی میان دو کشور‌ مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

    در این نشست همچنین، دو طرف از حسن روابط موجود و تحکیم بیشتر آن در آینده استقبال کردند.

    بنابر‌‌این گزارش، در این سفر علاوه بر حضور معاون امور بندری و اقتصادی و همکاران وی، تعدادی از مدیران شرکت‌های مختلف دولتی و خصوصی کشتیرانی و مدیران برخی از صنایع تولیدی کشور نیز در هیات اعزامی حضور و در خصوص موضوعات مورد نظر خود، مذاکراتی را با وزیر  و همکاران قطری وی داشتند.

    در این نشست که در فضایی‌ مثبت و با تأکید بر توسعه مناسبات فی مابین برگزار شد، وزیر قطری با تاکید به برطرف ساختن مشکلات احتمالی جهت تسهیل تجارت میان دو کشور، به همکاران خود در زیربخش‌های مختلف وزارت نیز، دستور تسریع در انجام امور و پیگیری درخواست های خطوط کشتیرانی، بازرگانان و تجار ایرانی را صادر کرد.

    ‌هیات اعزامی نیز ضمن انجام بازدید عملیاتی از بندر «الرویس» و مذاکره با مدیران بندر مذکور در خصوص موضوعات مشترک، از نزدیک با ظرفیت‌های عملیاتی این  بندر‌، نحوه عملیات تخلیه و بارگیری شناورهای عمدتا ایرانی، زیر ساخت‌ها و طرح‌های توسعه‌ای آتی این بندر و همچنین بازارچه مرزی احداث شده جهت معرفی هرچه بیشتر و فروش محصولات ایرانی آشنا شدند.

    برچسب ها