عصر خودرو

مدیر نظارت بر بازار اولیه سازمان بورس و اوراق بهادار؛

رشد ۲۶ درصدی افزایش سرمایه از محل مطالبات و آورده نقدی

عصر بازار- طی ۹ماهه منتهی به پایان آذر ۹۶، برای ۷۶ شرکت مجوز افزایش سرمایه صادر شده است که حجم این مجوزها بیش از ۱۲ هزار میلیارد تومان است.

رشد ۲۶ درصدی افزایش سرمایه از محل مطالبات و آورده نقدی
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۵ دی ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از سنا, علی بیگ‌زاده میلانی، مدیر نظارت بر بازار اولیه سازمان بورس و اوراق بهادار اظهار کرد: از جمع 12 هزار میلیارد تومان مجوزهای صادره افزایش سرمایه طی این مدت، حدود 10 هزار میلیارد تومان آن از محل مطالبات و آورده نقدی سهامداران بوده که افزایش سرمایه از این محل نسبت به سال گذشته رشد 26 درصدی داشته است.

    بیگ زاده تصریح کرد: تقریبا نصف مجوز افزایش سرمایه های صادره در 9ماهه نخست سال از حیث مبلغی مربوط به گروه محصولات شیمیایی و فلزات اساسی است.

    وی افزود: ثبت افزایش سرمایه آخرین مرحله از انجام تشریفات قانونی است و شرکتهایی که در سنوات گذشته مجوز دریافت کرده اند و ثبت افزایش سرمایه آنها در 9 ماهه اول سال صورت گرفته است به 75 شرکت بالغ می شوند.

    مدیر بازار اولیه سازمان بورس در ادامه مجموعه مجوزهای پذیره نویسی در بازار اولیه برای اوراق تامین مالی اسلامی از جمله مرابحه، اجاره و مشارکت را با احتساب اوراق معاف از ثبت حدود 4400 میلیادر تومان اعلام کرد.

    برچسب ها