عصر خودرو

پیش بینی پان پاسیفیک برای تداوم افزایش قیمت مس در سال ۲۰۱۸

عصر بازار- مدیر ارشد پان پاسیفیک کاپر، بزرگترین شرکت ذوب ژاپن، روز دوشنبه گفت این شرکت انتظار دارد تداوم رشد تقاضا و پیشی گرفتن آن از عرضه قیمت مس طی دو سال آینده بیش از ۲۵ درصد افزایش یابد.

پیش بینی پان پاسیفیک برای تداوم افزایش قیمت مس در سال ۲۰۱۸
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۵ دی ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از سنا ، این مدیر به نام ساتوشی آرای در یک کنفرانس خبری گفت: پان پاسیفیک امیدوار است قیمت هر تن مس به طور متوسط از 6100 دلار سال جاری به 7280 دلار در 2018 و به 7720 دلار در سال 2019 صعود کند.

    آرای گفت،"پیش بینی می شود که مصرف مس پالایش یافته، با پشتوانه تقاضای زیر ساختها در کشورهای در حال توسعه و تقاضای تازه از سوی وسائط نقلیه الکتریکی و انرژی تجدید پذیر، بین سالهای 2016 و 2020 حدود 2 درصد در سال افزایش یابد."

    با این وجود، پان پاسیفیک کاپر گفت دو سال آینده عرضه مس پالایش یافته تنها 1.3 درصد در 2018 و 1.6 درصد در 2019 رشد خواهد داشت. او گفت،"بازار مس پالایش یافته جهانی در سال آینده احتمالاً با کمبود 216 هزار تن ، در مقایسه با 51 هزار تن در سال جاری، روبرو خواهد شد که همین به رشد بیشتر قیمت این فلز کمک خواهد کرد." قیمتهای مس در سال جاری بر مبنای چشم انداز مثبت اقتصاد جهانی نزدیک به 30 درصد رشد داشته است.

    شرکت های معدن کاری همچنین با هزینه های بالاتری برای توسعه عملیات هایشان، به خاطر پایین آمدن عیارهای سنگ معدن، محل های پرت و دور افتاده معادن و مقررات سختگیرانه تر زیست محیطی، روبرو بوده اند. آرای گفت برای ارتقاء توسعه معادن قیمت هر پوند مس باید دست کم 3.50 دلار به معنای قیمت 7716 دلاری برای تن باشد. قیمت هر تن مس سه ماهه در بورس فلزات لندن در پایان روز جمعه به 7124 دلار رسید.

    پان پاسیفیک کاپر گفت برای برآوردن تقاضای وسائط نقلیه الکتریکی و انرژی تجدید پذیر، و همچنین تقاضای زیر ساختها نیاز است تا سال 2030 حدود 4.6 میلیون تن سنگ مس از معادن جدید به عمل بیاید. رشد در وسائط نقلیه الکتریکی باعث رشد تقاضای 1.6 میلیون تنی در سال مس پالایش یافته از امسال تا 2027 خواهد شد.

    برهمین اساس، آرای گفت پان پاسیفیک کاپر بر این باور است که این هزینه ها نباید نسبت به 92.50 دلار برای هر تن و 9.2 سنت برای هر پوند کنونی تغییر کند چون تراز عرضه و تقاضا در بازارهای جهانی سنگ مس تغییر چندانی در 2018 نسبت به 2017 نخواهد داشت.

    برچسب ها