عصر خودرو

پهنه‌های جدید معدنی، آماده واگذاری به بخش خصوصی

عصر بازار- مدیریت اکتشاف سازمان توسعه و نوسازی معادن گفت: ۲۱ پهنه جدید معدنی را کشف کرده ایم و برای واگذاری آنها به بخش خصوصی تا پایان امسال، فراخوان جدیدی خواهیم داد.

پهنه‌های جدید معدنی، آماده واگذاری به بخش خصوصی
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۵ دی ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان،علی اصغرزاده مدیریت اکتشاف سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران اظهار کرد: استراتژی ایمیدرو کار و تحقیق بر روی فلزاتی همچون آهن یا طلا است و وظیفه اصلی این سازمان تامین خوراک صنایعی همچون فولاد سازی و صنایع دیگر معدنی کشور است.

    وی در ادامه افزود: هزینه اکتشاف و استخراخ معادن فلزی بسیار بالا است و به همین جهت یک نهاد دولتی در آن ورود پیدا می‌کند اما در فعالیت معادن غیر فلزی دخالتی نمی‌کنیم، زیرا نمی خواهیم رقیب بخش خصوصی باشیم و آنها خود توانایی استخراج این نوع معادن را دارند.

    اصغرزاده تصریح کرد: در هرجایی که سازمان توسعه و نوسازی معادن وصنایع معدنی ایران، بودجه لازم برای استخراج را نداشته باشد، از طریق فراخوان سرمایه بخش خصوصی را جذب کرده و آنها را در فعالیت های خود شریک می کند.

    مدیریت اکتشاف سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران تاکید کرد: هدف اصلی ما تقویت بخش خصوصی در حوزه معدن و صنایع معدنی کشور است و تا جاییکه بتوانیم از پتانسیل این حوزه بهره برده یا کارها را به آنها می سپاریم.

    وی در خاتمه یادآور شد: اکنون 21 پهنه جدید معدنی را کشف کرده ایم و برای واگذاری آنها به بخش خصوصی تا پایان امسال ، فراخوان جدیدی خواهیم داد.

    برچسب ها