عصر خودرو

رشد ۳۱ درصدی صادرات فرش دستباف ایران

عصر بازار- معاون بازاریابی مرکز ملی فرش ایران گفت: ارزش صادرات فرش دستباف از کشور به خارج در هشت ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل با ۳۱ درصد رشد به ۲۷۰ میلیون دلار رسیده است.

رشد ۳۱ درصدی صادرات فرش دستباف ایران
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۵ دی ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایرنا، محمد مهدی فرشچی موحد دوشنبه شب در آیین گشایش دهمین نمایشگاه تخصصی فرش دستباف قزوین افزود: این میزان رشد در صادرات فرش ایران نشان می دهد که به سمت توسعه صادارت این کالا پیش می رویم.
    وی یادآور شد: در سال 94 حدود 290 میلیون دلار صادرات و در سال قبل نیز با رشد 33 درصدی به 359 میلیون دلار صادرات فرش دستباف ایرانی دست یافتیم و امسال نیز امیدواریم از این رقم عبور کنیم.
    فرشچی با بیان اینکه 29 کشور عمده خریداران فرش دستباف ایران را تشکیل می دهند،افزود: در سال 94، 75 کشور و در سال گذشته، 78 کشور از ایران فرش وارد کردند که 29 کشور از این میان با حدود 351 میلیون دلار واردات بیشترین میزان خرید فرش ایران را به خود اختصاص دادند.
    وی ادامه داد:از 29 کشور خریدار عمده فرش دستباف ایرانی، 13 کشور آسیایی،11 کشور اروپایی، چهار کشور آمریکایی و یک کشور آفریقایی بوده اند.
    فرشچی گفت: بیشترین میزان صادرات فرش دستباف ایران به کشورهای آسیایی با 140 میلیون دلار بوده است.
    این مسئول با اشاره به نقش برجام در رشد صادرات فرش دستباف ایران،افزود: در دوره پسابرجام صادرات این کالا افزایش زیادی یافت که نشان دهنده نقش توسعه روابط سیاسی در رشد تجارت است.
    وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: تولید و صادرات فرش دستباف ایران در پیشبرد سیاست های اقتصاد مقاومتی از اهمیت زیادی برخوردار است.
    فرشچی ادامه داد: با توجه به وجود مواد اولیه صنعت فرش در داخل می توان اذعان کرد اقتصاد مقاومتی در صنعت فرش نمایان شده است.
    وی با اشاره به قدمت فرش ایران و با بیان اینکه در بسیاری از نقاط دنیا این محصول ایرانی دارای شهرت زیادی است،ادامه داد: به این هنر و صنعت با سه هزار سال قدمت می بالیم.
    این مسئول افزود: فرش دستباف ایرانی صادراتی و برونگر می باشد و این مولفه دیگر اقتصاد مقاومتی به شمار می رود که در صنعت فرش کشورمان تجلی یافته است.
    وی در بخش دیگری از صحبت های خود گفت: یکی از درخواست های ما از استان ها پیشنهاد دادن طرح ها در زمینه حمایت از هنر صنعت فرش است که امیدواریم استان قزوین نیز در این زمینه فعالانه تر عمل کند.
    دهمین نمایشگاه تخصصی فرش دستباف قزوین که شامگاه امروز دوشنبه برپا شد تا نهم دی در محل دائمی شرکت نمایشگاه های بین المللی استان قزوین برای بازدید عموم دایر است.
    در این نمایشگاه انواع فرش های دستباف ایرانی در 60 غرفه به نمایش گذاشته شده اند.

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو