عصر خودرو

اثرگذاری کوتاه مدت تامین مالی خودروسازان در بازار سهام

عصر بازار: سهام عمده شرکتهای خودرویی همچنان منفی (قرمز )در بورس معامله شده و تامین مالی خرید صرفا مشکل فروش شرکتها را کوتاه مدت حل کند.

اثرگذاری کوتاه مدت تامین مالی خودروسازان در بازار سهام
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۲ آبان ۱۳۹۴ - ۲۰:۵۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از اقتصادنیوز، در بسیاری از گزارشات شش ماهه شرکتهای خودرویی ما با زیان مواجه هستیم که عمده زیان ناشی از وجود هزینه های مالی و ساختار هزینه ایی وقیمت تمام شده شرکتهای خودرویی است ، تحریک تقاضا منجر به فروش موجودی انبار گردیده است اما ساختار مالی و عملیاتی وقیمت تمام شده این شرکتها را نمی تواند بهبود بخشد.

    طرح مذکور همانند استفاده از آسپرین  برای درمان بیماری صعب العلاج است. لذا سهامداران واکنش مثبتی تا چهارشنبه به این اخبار نشان ندادند و تاثیری بر سهام آنان نگذاشت.

    سرمایه گذاران هوشمندانه این فعالیتها را رصد کرده و بعید است نسبت به این طرحها واکنش مثبتی نشان دهند لذا تا تاثیر واقعی این طرح بر صورتهای مالی همچنان بازار در سهام خودرویی با اقبال مواجه نخواهد بود.

    به نظر من تنها اخباری که میتواند سهام خودرو را در بازار  سهام  مثبت کند در مجموع منجر به کاهش قیمت خودروهای جدید و به طبع آن افزایش فروش گردد(با حفظ کیفیت )و یا واگذاری سهام شرکتهای خودرویی به شرکتهای اروپایی یا ژاپنی است که سهامداران نسبت به آینده صنعت خودرو در ایران خوش بین گرداند و سهام شرکتها را افزایش قیمت مواجه کند.

    در غیر این صورت حمایت از صنعت خودرو نتیجه ای در بر نخواهد داشت.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها