عصر خودرو

در مدت ۹ ماه تحقق یافت؛

انتقال بیش از ۱۵۶میلیارد مترمکعب گاز از طریق بزرگ ترین شبکه گاز آسیا

عصر بازار- شبکه گاز ایران که از نظر حجم تاسیسات در رتبه نخست آسیا قرار دارد، از آغاز امسال تا پایان آذرماه بیش از ۱۵۶ میلیارد مترمکعب گاز را منتقل کرد.

انتقال بیش از ۱۵۶میلیارد مترمکعب گاز از طریق بزرگ ترین شبکه گاز آسیا
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۴ دی ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایرنا، از آغاز امسال تا پایان آذرماه (9 ماهه امسال) 156 میلیارد و 318 میلیون متر مکعب گاز در بخش‌های تولیدی و وارداتی وارد شبکه انتقال گاز کشور شد.
    در 9 ماهه امسال به طور میانگین روزانه 566 میلیون و 400 هزار مترمکعب گاز در شبکه انتقال گاز جریان یافت که در مقایسه با مدت مشابه پارسال بیش از هفت درصد رشد کرد.
    در نخستین روز دی‌ماه امسال نیز 729 میلیون و 100 هزار مترمکعب گاز در کشور منتقل شد.
    اکنون ظرفیت انتقال گاز کشور با 36 هزار کیلومتر خط لوله، 800 میلیون مترمکعب گاز در روز است که بخش زیادی از این ظرفیت در هر روز مورد استفاده قرار می‌گیرد.
    در افق چشم‌انداز 1404 صنعت گاز، این حجم از خطوط لوله به 9 هزار کیلومتر افزایش می یابد که تاثیر بسیار مهمی در افزایش ظرفیت انتقال گاز کشور می‌گذارد و با تحقق آن، میزان انتقال گاز نسبت به تعهد امسال که حدود240 میلیارد مترمکعب است، به 400 میلیارد مترمکعب در افق 1404 می رسد.
    شبکه انتقال گاز از لحاظ حجم تاسیسات در رتبه نخست آسیا و در رتبه چهارم دنیا پس از کشورهای روسیه، آمریکا و کانادا قرار دارد.

    برچسب ها