عصر خودرو

وزیر امور خارجه روسیه:

چین به زودی آمریکا را کنار زده و به قدرت نخست اقتصاد جهان تبدیل می‌شود

عصر بازار- وزیر امور خارجه روسیه اعلام کرد: به کمک روسیه و هند، چین به زودی آمریکا را کنار زده و به اولین اقتصاد بزرگ جهان تبدیل خواهد شد.

چین به زودی آمریکا را کنار زده و به قدرت نخست اقتصاد جهان تبدیل می‌شود
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۴ دی ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از فارس ، سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه، اعلام کرد: چین به زودی با کمک هند و روسیه با پشت‌سر گذاشتن آمریکا به قدرت اول اقتصادی جهانی بدل خواهد شد.

    لاوروف تأکید کرد: چین، روسیه و هند به صورت مشترک عضو پیمان بریکس هستند و تأثیر این پیمان روز به روز در جهان در حال افزایش است.

    وزیر امور خارجه روسیه ادامه داد: من معتقدم که بریکس تنها نیست و کشورهایی نظیر اندونزی، مکزیک و آرژانتین هم‌پیمان این گروه هستند و فکر می‌کنم که در گروه G20 نیز نیمی از کشورها تمایل دارند تا در روند تصمیم‌گیری این گروه نقش داشته باشند.

    وی گفت: چین در آمریکای لاتین منابع اقتصادی و منافع گوناگونی دارد و قصد دارد به این دلیل که دسترسی به منابع معدنی در چین کم است در این نقطه از جهان سرمایه‌گذاری کند.

    لاوروف تأکید کرد: آمریکای لاتین نه تنها به سرمایه‌گذاری چینی‌ها تمایل دارند بلکه از ورود شرکت‌های روسی نیز استقبال می‌کنند.

    وی گفت:‌همزمان با نفوذ هرچه بیشتر شرکت‌های روسی و چینی در آمریکای لاتین، من به شدت معتقدم که در آینده شاهد پروژه‌های بیشتری در این منطقه از جهان خواهیم بود.

    وزیر امور خارجه روسیه افزود: بانک توسعه آسیا نیز در این زمینه با اعضای بریکس همکاری خواهند کرد.

    برچسب ها