عصر خودرو

هشدار مدیرعامل شرکت بورس:

شاخص بورس، ملاک سرمایه گذاری نیست

عصر بازار- مدیرعامل شرکت بورس با بیان این که نماد بانک ها تنها پس از شفاف سازی صورت های مالی باز می شود گفت: شاخص بورس ملاک صحیحی برای سرمایه گذاری در تالار شیشه ای نیست.

شاخص بورس، ملاک سرمایه گذاری نیست
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۴ دی ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایبِنا ، حسن قالیباف اصل افزود: بانک ها هم باید گزارش های مالی خود را به بازار سرمایه ارائه کنند و هم باید زودتر مجامع خود را برگزار کنند تا امکان بازگشایی نمادشان در بازار سرمایه فراهم شود.

    تاثیر گزارش مثبت ناشران

    مدیرعامل شرکت بورس درباره روند مثبت بازار طی هفته های اخیر گفت: در بازار سرمایه، عرضه و تقاضا روند بازار را مشخص می کند. وی ادامه داد: گزارش های  شش ماهه مثبتی از شرکت ها رسیده و مقداری از روند مثبت بازار سرمایه به خاطر این گزارشات مثبت است. قالیباف اصل گفت: عملکرد صنایع و شرکت ها هم تأثیرگذار بود و سبب شد نقدینگی به سمت بازار سرمایه حرکت کند.

    وی با اشاره به اینکه در حال حاضر فصل گزارش 9 ماهه شرکت ها است اظهار داشت: سهامداران بر اساس گزارش ها، سمت و سوی خود را تعیین می کنند و بازار سرمایه در حال حاضر و از ابتدای سال در مقایسه با بازارهای دیگر بازده خوبی داشته است.

    گردش نقدینگی به بازار سرمایه

    همچنین قالیباف اصل با اشاره به کاهش نرخ سود سپرده های بانکی گفت: در صورتی که این روند برای سپرده های بانکی ادامه داشته باشد هزینه تأمین مالی برای بنگاه های اقتصادی کاهش پیدا می کند و این امر باعث می شود باز هم منابع مالی به سمت بازار سرمایه بیاید.

    وی افزود: از ابتدای امسال در مقایسه با سال گذشته کدهای معاملاتی که صادر شده، بسیار زیاد بوده و این اتفاق نشان می دهد در شرایطی که رونق در بازار بوجود آمده سرمایه گذاران هم تمایل بیشتری به بازار سرمایه پیدا کرده اند.

    شرط سرمایه گذاری هوشمندانه

    مدیرعامل شرکت بورس با اشاره به اینکه شاخص بورس فقط یک عدد است و تنها وضعیت کلی بازار را نشان می دهد گفت: قاعدتاً سرمایه گذاران نباید بر اساس عدد شاخص تصمیم گیری کند که وارد بازار سرمایه بشود یا از آن خارج شود زیرا تغییرات شاخص میانگین تغییرات کلی بازار سهام را نشان می دهد. وی ادامه داد: قاعدتاً یک سری از سهام افزایش قیمت و یک سری از سهام کاهش قیمت پیدا می کنند ولی برآیند آن در آخر هر روز نشان دهنده تغییرات کل بازار است.

    قالیباف اصل گفت: در همین بازاری که شاخص آن رو به بالا است و قیمت ها در حال افزایش است بخشی از سهام شرکت ها ممکن است گران یا ارزان باشد و سرمایه گذار باید با مطالعه دقیق و بررسی گزارش های شرکت ها سمت و سویِ سرمایه گذاری خود را مشخص کند.

    مدیرعامل شرکت بورس گفت: به افرادی که تازه وارد هستند توصیه می کنم که به سراغ صندوق های سرمایه گذاری یا نهادهایی که مدیریت دارایی انجام می دهند بروند و یا از شرکت هایی کارگزاری و یا مشاوران امین کمک بگیرند تا دچار ضرر و زیان نشوند.

    برچسب ها