عصر خودرو

مجلس به حذف یارانه ۳۳ میلیون نفر رای نمی‌دهد

عصر بازار- رئیس کمیسیون تلفیق بودجه سال ۹۷ گفت: قاعدتا مجلس مرّ روشی را که دولت برای حذف یارانه‌ها پیشنهاد کرده است، تصویب نخواهد کرد.

مجلس به حذف یارانه ۳۳ میلیون نفر رای نمی‌دهد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۴ دی ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از مهر ، غلامرضا تاجگردون رئیس کمیسیون تلفیق بودجه 97 در برنامه «تیتر امشب» شبکه خبر گفت: از میان روش هایی که مطرح بود برای هدفمندی یارانه ها از شناسایی بی نیازان یا پرداخت یارانه به مددجویان کمیته امداد و بهزیستی، دولت روش حذفی را انتخاب کرده است که قاعدتا مجلس مرّ آن چیزی را که دولت پیشنهاد کرده تصویب نخواهد کرد.

    تاجگردون در ادامه گفت: البته دولت یک بسته برای رفع فقر مطلق پیش بینی کرده است که دامنه آن گسترده تر از مددجویان کمیته امداد و بهزیستی است.

    رئیس کمیسیون تلفیق بودجه 97 درباره افزایش نرخ حامل های انرژی در سال آینده گفت: دولت قیمتی را هنوز اعلام نکرده است ولی محاسبات طبق آن چیزی که در بودجه آمده همان رقم 1500 تومان برای بنزین و 400 تومان برای گازوئیل در می آید.

    این نماینده مجلس افزود: افزایش نرخ حامل های انرژی تبعاتی مانند افزایش حدود یک درصدی تورم و نیز کاهش اشتغال را در پی خواهد داشت به هر حال این موارد باید بررسی شود.

    تاجگردون گفت: قطعا نمی توان یکباره قیمت حامل ها را به فوب خلیج فارس رساند، مدل های دیگری هم هست مثلا عرضه بنزین با محدودیت کارت و نامحدود بدون کارت با قیمت بیشتر یا تصویب قیمت کمتر مثلا 1200 تومان که باید همه این ها بررسی شود.

    وی ادامه داد: به نظر من باید در بحث حامل های انرژی به یک اصلاح ترکیبی فکر کنیم و باید در این باره بحث شود.

    تاجگردون با بیان این که آنچه ما می گوییم نظرات فردی ماست و هنوز بحث های کارشناسی با حضور نمایندگان و مسئولان و کارشناسان دولتی انجام نگرفته است، گفت: به هر حال تلاش مجلس این است که کمترین فشار اقتصادی و تورمی متوجه مردم شود.

    رحیم زارع نایب رئیس اول کمیسیون تلفیق بودجه 97 نیز در این باره گفت: بعید است دولت بتواند یکسال یارانه 33 میلیون نفر را حذف کند چون شناسایی بی نیازان به یارانه دشوار است.

    زارع گفت: بعید است روش دولت موفقیت آمیز باشد زیرا کارمندان یا نیازمندانی هستند که با این که درآمد و حقوقشان اندک است نمی توانند ( شرم دارند از اینکه ) خودشان را نیازمند معرفی و به نهادهای حمایتی معرفی کنند و بگویند که ما به یارانه نیاز داریم.

    وی افزود: پیشنهادها و روش های دولت منجر به تورم می شود از یک طرف یارانه ها را حذف کنیم و از طرف دیگر، قیمت حامل های انرژی را افزایش دهیم و ... این ها همه سیاست های متناقض در دوران رکود است و باعث تورم خواهد شد زیرا افزایش نقدینگی موجب افزایش تورم و تداوم رکود و کاهش اشتغال خواهد شد.

     

    برچسب ها