عصر خودرو

رئیس صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری تعاون کشور خبر داد ؛

اختصاص هزار میلیارد تومان به صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری تعاون

عصر بازار- رئیس صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری تعاون کشور از اختصاص بیش از هزار میلیارد تومان اعتبار به این صندوق خبر داد.

اختصاص هزار میلیارد تومان به صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری تعاون
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۴ دی ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایسنا ، مهدی حسین‌نژاد ، با اشاره به تسهیلات پرداخت شده به تعاونی‌ها از این صندوق اظهار کرد: 1000 شرکت تعاونی به میزان 1000 میلیارد تومان از تسهیلات صندوق سرمایه گذاری بهره‌مند شدند و تا پایان سال 400 میلیارد تومان دیگر به شرکت‌های تعاونی پرداخت می‌شود.

    وی خاطرنشان کرد: با برآورد انجام شده مبلغ 1200 میلیارد تومان اعتبار در صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری تعاون برای سال آینده در نظرگرفته شده که با سیاست‌های دولت در زمینه طرح تکاپو، روستایی، فراگیر و حل موانع تولید مورد حمایت قرار می‌گیرند و هر شرکتی که داوطلب باشد به تسهیلات پرداخت می‌شود.

    رئیس صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری تعاون کشور با بیان علت اصلی مشکل در عدم رونق تعاونی‌ها، تصریح کرد: تامین مالی شرکت‌ها یکی از مشکلات تعاونی ها است اما داشتن ایده مناسب یکی دیگر از مشکلات تعاونی ها محسوب می‌شود که باید برای عرضه محصولات و خدمات در بازار برای شرکت‌های تعاونی و غیرتعاونی متصور بود.

    حسین‌نژاد با اشاره به اینکه در توانمندی اعضای هیات مدیره و مدیرعامل بخش تعاون دچار مشکل هستیم، افزود: وزارت تعاون و کار برنامه‌های زیادی برای توانمندسازی اعضای هیات مدیره و مدیرعامل شرکت‌های تعاون دارد که این امر با حمایت و تخصیص اعتبار از سوی مجلس شورای اسلامی باید انجام شود تا کسانی که این تعاونی‌ها را اداره می‌کند، از فنون اداره کسب و کار آگاه باشند.

    وی یادآور شد: خلاقیت و نوآوری، بازاریابی، حسابداری و تامین مالی از مواردی است که به عنوان نقاط ضعف شرکت‌های تعاونی محسوب می‌شود و برنامه وزارت کار این است که با ایجاد توانمندی در پی حل مشکلات شرکت‌های تعاونی باشد.

    رئیس صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری تعاون کشور با اشاره به نقش تعاونی‌ها در اقتصاد کشور، گفت: با توجه به حمایتی که از تعاونی‌ها صورت گرفت به میزان 5.7 درصد اشتغال کشور بر عهده تعاونی‌هاست اما بسیاری از تعاونی‌ها به صورت غیر رسمی در حال فعالیت هستند.

    حسین‌نژاد خاطرنشان کرد: در حال حاضر تولید شرکت‌های تعاونی توسط شرکت‌های خصوصی صادر که همین امر موجب می‌شود، سهم شرکت‌های تعاونی مشخص نشود.

    وی تصریح کرد: مهم‌ترین مشکلی که در تعاونی‌ها وجود دارد ایجاد نشدن فرهنگ تعاون در کشور است و همین امر از رشد اقتصادی جلوگیری می‌کند.

    برچسب ها