عصر خودرو

رایتل به بورس می‌رود

عصر بازار- بر خلاف گمانه‌زنی‌ها درباره حضور سرمایه‌گذار خارجی در شرکت خدمات ارتباطی رایتل، این اپراتور تصمیم به عرضه بخشی از سهام خود در بورس دارد.

رایتل به بورس می‌رود
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۴ دی ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر بازار» به نقل از تسنیم، علی‌رغم مذاکره رایتل با سرمایه‌گذاران خارجی در خصوص ارایه خدمات نسل چهارم و پنجم تلفن همراه کشور، این اپراتور در حال انجام فرآیندهای اخذ مجوز از سازمان بورس و اوراق بهادار برای عرضه بخشی از سهام خود و حضور فعال در بازار سرمایه کشور در سال 1396 است.

    بر اساس گزارش روابط عمومی رایتل، این اپراتور در سال 1389با قبول تعهدات قراردادی از سوی سازمان تأمین اجتماعی و واگذاری حق امتیاز پروانه بهره‌برداری اپراتور سوم تلفن همراه در کشور به شرکت سرمایه‌گذاری تأمین اجتماعی، فعالیت خود را آغاز کرد.

    در سال 1390 با راه‌اندازی سایت‌های مخابراتی نسل سوم به صورت آزمایشی در شهرهای تهران و کرج، ارایه خدمات نوین اینترنت و تماس تصویری فعالیت خود را گسترش داد ولی به دلیل عدم وجود بستر فرهنگی مناسب در کشور، شرکت رایتل در راستای ارایه خدمت و اعتلای فرهنگ جامعه اسلامی از درآمدهای حاصل از اینترنت پرسرعت و تماس تصویری در طرح تجاری صرف‌نظر کرد و با ارایه بخشی از خدمات نسل سوم تلفن همراه در یک فضای رقابتی نابرابر و با توجه به عدم استفاده از امکانات دولتی و سرمایه‌گذار خارجی، قطع ارتباطات تصویری، آغاز تحریم‌های اقتصادی و رشد بی رویه نرخ ارز، با تکیه بر دانش تخصصی و مهارت جوانان شایسته این مرز و بوم و همچنین استفاده از محصولات تولیدکنندگان داخلی به توسعه فعالیت‌های خود ادامه داد.

    پیرو فرمایشات مقام معظم رهبری در حوزه تولید، اشتغال و اقتصاد مقاومتی در دوران تحریم و پس از آغاز به کار دولت جدید در سال 1392 برنامه استراتژی شرکت تغییر کرد و با صیانت از فضای فرهنگی کشور، توسعه نسل‌های پیشرفته زیرساخت‌های مخابراتی محقق گردید و فعالیت‌های این اپراتور با شتابی چندین برابر مواجه شد.

    تکمیل پوشش سراسری با کیفیت تکنولوژی 3G و G4 در راستای جلب رضایت مشترکین از جمله فعالیت‌های رایتل است که با انجام آن‌، به یکی از وعده‌های عمده خود جامه عمل پوشانید. همچنین ایجاد بیش از 35 هزار شغل پایدار، نشانگر تلاش مضاعف این اپراتور در بازار به شدت رقابتی تلفن همراه است.

    برچسب ها