عصر خودرو

عضو کمیسیون صنایع مجلس:

مسئولیت واگذاری هپکو با سازمان خصوصی سازی و وزارت اقتصاد است

عصر بازار- عضو کمیسیون صنایع مجلس گفت: مسئولیت واگذاری شرکت هپکو با سازمان خصوصی سازی و وزارت اقتصاد و دارایی است؛ چرا که متاسفانه فرد سهام‌دار جدید نتوانسته منابع مالی را تامین کند تا تحولی در شرکت هپکو ایجاد شود، هرچند که زیان شرکت هپکو بالا بوده است.

مسئولیت واگذاری هپکو با سازمان خصوصی سازی و وزارت اقتصاد است
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۳ دی ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از تسنیم ، سیدمهدی مقدسی در خصوص مشکلات شرکت هپکو اظهار داشت: شرکت‌هایی در استان‌های مختلف بر اثر واگذاری نامناسب دچار مشکل شدند و بحران‌هایی را برای کشور و کارگران ایجاد کردند، چند مورد از این شرکت‌ها در اراک وجود داشت.

    نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس با بیان اینکه مشکلات شرکت‌ آذرآب ساماندهی شده و سهام‌داران ترکیب هیات مدیره و مدیرعامل را تغییر دادند، گفت: همه مسئولان، مدیران، استاندار، وزیر صنعت، معدن و تجارت و نمایندگان در تلاش هستند تا این شرکت دچار بحران نشود.

    عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اشاره به اینکه مقدمات واگذاری سهام واگن پارس به ایدرو یا مپنا مطرح شده و با انعقاد قراردادهایی داخلی در زمینه تولید واگن در شرایط عادی به‌سر می‌برد، ادامه داد: امیدواریم تا قراردادها نهایی شود و صنایع واگن‌سازی در اراک که دو کارخانه هستند که وضعیت  مطلوبی را داشته باشند، در برنامه ششم توسعه پیش‌بینی لازم برای ایجاد زمینه تولید ساله 2 هزار و 500واگن باری، مسافر بری درون شهری و برون شهری شده است.

    مسئولیت واگذاری هپکو با سازمان خصوص‌سازی و وزارت اقتصاد و دارایی است

    وی در ادامه با تاکید بر اینکه قبل از واگذاری هپکو به سهام‌دار فعلی طی نامه‌ای به‌صورت مشخص به سازمان خصوصی‌سازی اعلام کردیم که سهام‌دار جدید باید اهلیت لازم را در زمینه مالی و فنی داشته باشد، به خانه ملت گفت: مسئولیت این واگذاری با سازمان خصوص‌سازی و وزارت اقتصاد و دارایی است و هیچگونه دخالتی را در این زمینه نداشته‌ایم، متاسفانه فرد سهام‌دار جدید نتوانسته منابع مالی را تامین کند تا تحولی در شرکت هپکو ایجاد شود، هرچند که زیان شرکت هپکو بالا بوده است.

    این نماینده مردم در مجلس اضافه کرد: در این مدت چندین مرتبه از رئیس جمهور و وزیران ذی‌ربط در نطق‌های خود درخواست تسریع رفع مشکلات این شرکت را داشته‌ام، در تاریخ اول مهرماه سال 96 در دفتر وزیر صنعت، معدن و تجارت با حضور وزیران اقتصاد و تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصمیم‌های گرفته شد که بخش از آن تا کنون عملی نشده است.

    عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه زمانی که نامه‌ها، تذکرها، نطق‌ها من در صحن علنی مجلس شورای اسلامی نتیجه لازم را نداشت از وزیر اقتصاد و دارایی سوال را مطرح کردم، تصریح کرد: وزیر پس از حضور در کمیسیون اقتصادی مجلس و پاسخ به سوال من از پاسخ وی قانع نشدم و اعلام کردم که را به‌مدت 15 روز مراعا گذاشته تا وی تصمیمات لازم را بگیرد.

    زمان تعیین شده برای رفع مشکلات هپکو سپری شده است

    وی با اشاره به اینکه رئیس سازمان خصوص‌سازی قول داد تا 15 روزه اقدامات لازم را اتخاذ کند، ادامه داد: شورای تامین استان به منظور تعیین تکلیف این شرکت یک ماه مهلت داده بود که این مدت تعیین شده سپری و تحول و اقدامات قانع کننده‌ای رخ نداده است، در صورتی که این شرکت تعیین تکلیف نشود سوال خود را در صحن علنی مجلس مطرح می‌کنم.

    عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در پایان خاطرنشان کرد: امیدواریم سهامداری برای هپکو تعیین شود که توان فنی و مالی مناسبی را داشته باشد، دولت در زمینه شیوه واگذاری‌ها باید دقت بیشتری را داشته باشد تا شاهد بروز چنین مشکلاتی نباشیم.

    برچسب ها