عصر خودرو

اوپک خبر داد

کاهش ۲۰۰ میلیارد دلاری سرمایه‌گذاری در صنعت نفت به دلیل کاهش قیمت

عصر بازار: اوپک اعلام کرد میزان سرمایه گذاری ها در صنعت نفت در سال جاری میلادی حدود ۲۰۰ میلیارد دلار کاهش یافته است.

کاهش ۲۰۰ میلیارد دلاری سرمایه‌گذاری در صنعت نفت به دلیل کاهش قیمت
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۲ آبان ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از  تسنیم، اوپک اعلام کرد تولید نفت این سازمان در ماه اکتبر کاهش یافته و پیش بینی کرد که به دلیل کاهش سرمایه گذاری ها  و فزونی عرضه جهانی، عرضه نفت از سوی تولید کنندگان رقیب در سال آینده برای اولین بار از سال 2007 کاهش یابد.

    سازمان کشورهای صادر کننده نفت (اوپک) در گزارش ماهیانه خود اعلام کرد، در ماه گذشته 31.38 میلیون بشکه در روز تولید داشته که 256 هزار بشکه کمتر از ماه سپتامبر است. بر اساس آمارهای اوپک، این اولین کاهش از ماه مارس تاکنون است.
    پیش بینی کاهش عرضه تولید کنندگان غیر اوپک، اگر محقق شود نشانه دیگری از موفقیت آمیز بودن استراتژی این سازمان خواهد بود. اوپک سال گذشته سیاست دیرینه خود در دفاع از قیمت ها را کنار گذاشت و برای دفاع از سهم خود از بازار در مقابل تولید کنندگان رقیب، تولید خود را افزایش داد.
    قیمت نفت هم کانون حدود 45 دلار است، که بیش از 50 درصد کمتر از قیمت ژوئن 2014 است.
    اوپک در گزارش خود آورده است: «کاهش اخیر قیمت نفت موجب تشویق برای تقاضای بیشتر شده است... این کاهش همچنین موجب چالشی شدن بازار برای برخی تولید کنندگان پرهزینه شد که نتیجه آن کاهش تولید این تولید کنندگان بوده است.»
    اوپک انتظار دارد عرضه تولید کنندگان غیرعضو سازمان پس از افزایش 720 هزار بشکه ای در سال جاری، در سال آینده حدود 130 هزار بشکه در روز کاهش یابد. «این در حالی است که میزان سرمایه گذاری ها در صنعت نفت امسال حدود 200 میلیارد دلار کاهش یافته است.»
    این گزارش می افزاید، اگر اوپک تولید خود را با نرخ ماه اکتبر ادامه دهد، بازار در سال آینده با فزونی عرضه روزانه 560 هزار بشکه ای مواجه خواهد بود که کمتر از رقم 750 هزار بشکه ای پیش بینی شده در گزارش قبلی اوپک است.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها