عصر خودرو

افزایش تولید چای ارگانیک از برنامه‌های آینده کشور

عصر بازار- رئیس سازمان چای کشور گفت: افزایش تولید چای ارگانیک و سرمایه‌گذاری در کشور از برنامه های آینده این سازمان است.

افزایش تولید چای ارگانیک از برنامه‌های آینده کشور
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۲ دی ۱۳۹۶ - ۲۰:۴۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایسنا، محمدولی روزبهان، از برنامه‌ریزی برای افزایش کیفیت چای ایرانی خبر داد و گفت: افزایش سرمایه‌گذاری در صنعت چای، افزایش تولید چای ارگانیک از برنامه آینده سازمان چای محسوب می‌شود.

    وی با بیان اینکه برنامه‌ریزی به منظور افزایش تولید برگ سبز چای و افزایش ضریب مکانیزاسیون در باغات چای از دیگر اولویت های کاری این سازمان است، افزود: افزایش سطوح آبیاری چای به 3هزار هکتار در قالب یک برنامه 5 ساله و افزایش ضریب خودکفایی به 28 درصد در پنج سال آینده از دیگر برنامه‌های در دست کار سازمان چای کشور است.

    روزبهان از دست‌اندرکاران و صاحب‌نظران درخواست همکاری جهت دست‌یابی به اهداف فوق را خوستار شد و تصریح کرد: از انتظارات سازمان از محققین حوزه چای برقراری ارتباط بیشتر با بهره‌برداران در باغ و کارخانه برای شناسایی بهتر مشکلات، انجام تحقیقات کاربردی در زمینه‌های مختلف چای و توجه ویژه به موضوع تنوع تولیدات با هدف کسب درآمد بیشتر و بازارپسندی محصولات است.   

    وی گفت: کوشش در جهت افزایش بهره‌وری، حفظ جایگاه چای ایرانی به عنوان یک محصول سالم و ارگانیک از طریق مبارزه غیرشیمیایی با آفات و بیماری‌ها و تدوین نظام بهره‌برداری متناسب با توجه به کوچک بودن باغات چای و عدم ارتباط ساختاری بین ارکان تولید را از دیگر انتظارات این سازمان از محققین حوزه چای کشور است.

    برچسب ها