عصر خودرو

کسری سالانه ۵ تا ۶ هزار میلیارد تومانی منابع صنعت برق کشور

عصر بازار- مدیرعامل شرکت توانیر به تراز نبودن قیمت تمام شده و قیمت فروخته شده انرژی برق اشاره کرد و گفت: سالانه پنج تا ۶ هزار میلیارد تومان کسری درمنابع صنعت برق کشوروجود دارد.

کسری سالانه ۵ تا ۶ هزار میلیارد تومانی منابع صنعت برق کشور
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۲ دی ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایرنا ، آرش کردی روز شنبه در مراسم تکریم و معارفه مدیران عامل برق منطقه ای زنجان بر وجود منطق اقتصادی و اقتصاد انرژی در صنعت برق تاکید کرد و افزود: توسعه انرژی های نو درکنار سایر بخش های نیروگاهی باید منطبق بر منطق اقتصادی صحیح و قابل قبول برای کشور باشد چرا که نمی توانیم صنعت برق را بدون منظر اقتصادی آن اداره کنیم و انتظار داشته باشیم چرخ این صنعت بدون مشکل بچرخد.
    وی یادآورشد: مهمترین و ساده ترین شاخص و مبنا در مورد اقتصاد برق تراز نبودن قیمت تمام شده و قیمت فروخته شده است یکی از ارزانترین انرژی هایی که به لحاظ قیمتی در دنیا ارائه می شود، انرژی برق در کشور است.
    مدیرعامل شرکت توانیر گفت: قیمت برق، 1.2 تا 1.3 درصد از هزینه های خانوارها را به خود اختصاص می دهد و این خدمتی ارازان، پایدار، در دسترس، قابل اتکا و اعتماد است که باید منطق اقتصادی صنعت برق رعایت شود.
    کردی ادامه داد: برای حدود سه هزار مگاوات برق نزدیک به 10 هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری می شود.
    وی تاکید کرد: باید منطق مدیریت مصرف موضوع روز صنعت برق شده و توسعه و برای تامین نیازهای جدید نیز انجام شود.
    مدیرعامل شرکت توانیر گفت: در موضوع مصرف دچار عدم تعادل هستیم که باید رفع شود، تا زمانیکه منطق اقتصادی حاکم نشود، امکان سامان اساسی در صنعت برق محقق نمی شود.
    کردی تاکید کرد: صنعت برق در منطقه ای واقع شده که فرصت صادرات را برای جمهوری اسلامی فراهم کرده و می توانیم این انرژی را به دیگر کشورها صادر کنیم.
    وی اظهارکرد: مصرف فزاینده ای در کشور وجود دارد و برخی مواقع این مصرف در بعضی بخش ها علاوه بر اینکه قطع نمی شود بلکه اضافه نیز می شود.
    مدیرعامل شرکت توانیر گفت: وجود رشد متوسط پنج درصد در بخش غیر مولد قابل قبول نیست و از طرفی جزو خاصیت های صنعت برق است که سالانه با این میزان رشد مصرف مواجه هستیم.
    کردی با بیان اینکه رشد پنج درصد در مصرف برق ارتباطی مستقیمی با سایر شاخص های رشد ندارد، افزود: سال هایی وجود داشته که رشد اقتصادی منفی و رشد مصرف بیش از چهار درصد بوده است.
    وی گفت: بسیاری از کشورها، نهادها و سرمایه گذاران با توجه به پتانسیل موجود کشور در این بخش علاقه مند به سرمایه گذاری هستند.
    مدیرعامل شرکت توانیر گفت: صنعت برق صنعتی است که روز به روز حساسیت آن بیشتر می شود و دارای تکنولوژی بالایی است و ورود سیاست ها و تکنولوژی های جدید، در عرصه فناورانه و نوآورانه به منصه ظهور می رسد.
    کردی افزود: از طرفی صنعت برق دارای ویژگی خاصی در کشور و منطقه است چرا که صنعتی بالنده و خوداتکا است.
    وی خاطرنشان کرد: بر اساس سیاست های وزارت نیرو بعد از انقلاب، به وضعیت خود اتکایی و استقلال نسبی قابل قبول در این صنعت رسیده ایم.
    مدیرعامل شرکت توانیر، ایران را یکی از پنج کشور تولید کننده گاز در دنیا نام برد و یادآورشد: ایران دارای رتبه قابل قبولی در عرصه بین المللی و منطقه ای است که این نشان دهنده برنامه ریزی صحیح آن دارد.
    کردی گفت: خوداتکایی، خودباوری و اعتماد به نفس ایجاد شده در صنعت برق نشان از پشتوانه است که در همه نیروها وجود دارد.
    وی، وجود نیروی انسانی تاثیرگذار را متضمن خوداتکایی در صنعت برق دانست.
    در پایان این مراسم از خدمات مدیرعامل قبلی شرکت برق منطقه ای زنجان مرحوم مهندس بهمن قاضی زاده که خرداد سال گذشته بر اثر بیماری درگذشت و سرپرست این شرکت قدردانی و بهمن الله مرادی به عنوان مدیر عامل شرکت برق منطقه ای زنجان معرفی شد.
     

    برچسب ها