عصر خودرو

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس؛

ایجاد منابع اشتغال بدون افزایش قیمت حامل‌های انرژی هم ممکن است

عصر بازار- عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با تأکید بر اینکه برای ایجاد منابع ایجاد اشتغال، نیازی به افزایش قیمت حامل‌های انرژی نیست،؛ گفت: با بازتوزیع صحیح یارانه نقدی می‌توان منابع لازم برای اختصاص تسهیلات ارزان‌قیمت به تولیدکنندگان ایجاد کرد.

ایجاد منابع اشتغال بدون افزایش قیمت حامل‌های انرژی هم ممکن است
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۲ دی ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از فارس, رضا شیرانی خراسانی، عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با اشاره به پیشنهاد دولت درباره ایجاد 174 هزار میلیارد ریال منابع اشتغال‌زایی از محل افزایش قیمت حامل‌های انرژی، اظهار داشت: جدا از پیشنهاد دولت، لایحه بودجه سال 97 دارای منابع و مصارف مختلفی است که عمده منابع آن را نفت و مالیات تشکیل می‌دهد و مصارف آن نیز شامل اعتبارات هزینه‌ای و تملک دارایی سرمایه‌ای است و برخی مصارف از جمله حقوق و مستمری اجتناب‌ناپذیر هستند.

    وی افزود: در این میان، برخی تعهدات مالی دولت از جمله اوراق مشارکت سررسید شده‌اند که مجموع آنان به 300 هزار میلیارد تومان می‌رسد.

    وی با اشاره به اینکه دولت باید ناچاراً برای سایر اقدامات، منابع جدیدی از جمله اجرای قانون هدفمندی به دست آورد، گفت: قانون هدفمندسازی یارانه‌ها با وجود اینکه یک قانون جامع بود، اما به درستی اجرا نشد به طوری که باید 50 درصد آن به صورت نقدی و غیرنقدی و 30 درصد برای تولید اختصاص پیدا می‌کرد.

    عضو کمیسیون اجتماعی مجلس خاطرنشان کرد: باید قشر کم‌برخوردار از منابع هدفمندسازی استفاده کنند، در حالی که عمده مردم در حال دریافت یارانه نقدی هستند و به جرأت می‌توان گفت 30 میلیون نفر استحقاق دریافت یارانه ندارند.

    شیرانی با اشاره به اینکه برای به دست آوردن 17 هزار میلیارد تومان منابع ایجاد اشتغال، نیازی به افزایش قیمت حامل‌های انرژی نیست، تصریح کرد: می‌توان با اجرای صحیح قانون هدفمندی و بازتوزیع هدفمند آن به اشخاص نیازمند، منابع لازم را به دست آورد.

    این نماینده مجلس پیشنهاد داد تا دولت منابع مالی ارزان‌قیمت دراختیار تولیدکنندگان قرار دهد تا زیر بار فشار مشکلات افزایش قیمت حامل‌های انرژی مجبور به تعدیل نیروی کار نشود.

    وی همچنین پیشنهاد داد تا بخشی از هزینه‌های بیمه بیکاری صرف تسهیلات ارزان‌قیمت بنگاهی شود تا اینکه ارقام کلانی به بیکاران اختصاص یابد.

    برچسب ها