عصر خودرو

مدیرعامل توانیرخبر داد

بسته ۲۵ میلیارد دلاری سرمایه گذاری خارجی در نیروگاه‌ها آماده شد

عصر بازار: مدیرعامل توانیر با بیان اینکه با منحل شدن دفتر استاندارد در توانیر مسائل استانداردسازی را پژوهشگاه نیرو به‌ صورت اختصاصی انجام می‌دهد،گفت: بسته‌ سرمایه‌گذاری شرکتهای خارجی در بخش‌های مختلف نیروگاهی کشور در حجم ۲۵ میلیارد دلار آماده شد.

بسته ۲۵ میلیارد دلاری سرمایه گذاری خارجی در نیروگاه‌ها آماده شد
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۲ آبان ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از فارس، آرش کردی در پاسخ به این سئوال که دلایل منحل شدن دفتر استاندارد توانیر چیست و آیا این اقدام برخلاف سیاست‌های اقتصاد مقاومتی نیست، گفت: کمیته‌ای در توانیر بابت استانداردسازی وجود دارد و موضوع و تمام وظایف دفتر استاندارد را انجام می‌دهد، در واقع علت انحلال این است که توانیر بازوهای قدرتمندی مثل پژوهشگاه نیرو دارد که عهده‌دار مسائل استانداردسازی را این پژوهشگاه به‌صورت اختصاصی انجام می‌دهد.

    وی ادامه داد: وقتی حجم کار از یک سطحی بالاتر رفت، ما نیاز داریم که اقدامات توسط مؤسسات فنی و استاندارد بزرگ‌تری این مسائل را انجام داده و پیگیری کند.

    کردی اضافه کرد: به هر حال ابعاد کار به گونه‌ای بود که باید در حجم وسیع انجام می‌شد، ولی در حال حاضر کمیته تخصصی به‌طور منظم و مرتب در توانیر وجود دارد و کارها را جدی پیگیری می‌کند و با منحل شدن دفتر استاندارد، خدشه و نقصانی در این اقدامات توانیر به‌وجود نیامده است.

    مدیرعامل توانیر در پاسخ به این سؤال که گفته می‌شود منحل شدن دفتر استاندارد توانیر برخلاف سیاست‌های اقتصاد مقاومتی است، گفت: اگر استانداردها را نادیده بگیریم و اعلام کنیم که ما از استانداردها خارج شدیم بله این درست است اما توانیر اعلام می‌کند که پژوهشگاه نیرو دارد که انواع کارهای تحقیقاتی و پایه و صدور گواهینامه را انجام می‌دهد.

    *بسته ورود سرمایه گذاران خارجی در حوزه نیروگاهی در حجم 25 میلیارد دلار آماده شد

    کردی در پاسخ به این سئوال که با اجرای برجام، ورود سرمایه گذاران به حوزه نیروگاهی کشور چگونه خواهد بود آیا برای این موضوع اقدامی انجام شده است،گفت: صنعت برق ایران سالانه به‌طور متوسط با 5 درصد رشد روبروست و سالانه بایستی حداقل 5 هزار مگاوات به ظرفیت نیروگاهی کشور اضافه شود.

    وی با تاکید بر اینکه هر ساله در بخش تولید و انتقال برق به 7 تا 8 میلیارد دلار سرمایه‌گذاری نیازمندیم، گفت: بسته‌ سرمایه‌گذاری شرکت‌های خارجی در بخش‌های مختلف نیروگاهی کشور در حجم 25 میلیارد دلار آماده شد.

    مدیرعامل توانیر خاطرنشان کرد: در شرایط پساتحریم در سال آینده شاهد رشد و شکوفایی بخش صنعت خواهیم بود که این شکوفایی، رشد 7 درصدی مصرف انرژی را به همراه خواهد داشت.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها