عصر خودرو

۱۲۰ هزار تومان از حباب سکه تخلیه شد

عصر بازار- آن طور که مدیرعامل بانک کارگشایی اعلام کرد در مدت گذشته در جریان تحولات بازار و همچنین برگزاری حراجی سکه حباب ۲۱۰ هزار تومانی قیمت آن به ۹۰ هزار تومان رسیده است.

۱۲۰ هزار تومان از حباب سکه تخلیه شد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۲ دی ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایسنا، از چندی پیش با رکوردشکنی‌هایی که قیمت سکه به همراه داشت و از یک میلیون و 400 هزار تومان هم برای هر قطعه تمام عبور کرد، بانک مرکزی حراجی سکه را از کانال بانک کارگشایی در دستور کار قرار داد. بر این اساس در مدت اخیر 11 حراجی سکه برگزار شد و همچنان هم ادامه دارد.

    در حالی در روزهای قبل از برگزاری اولین حراجی سکه، پیش‌بینی حدود 200 هزار تومان حباب در قیمت سکه وجود داشت که اکنون مدیرعامل بانک کارگشایی اعلام می‌کند، این حباب تا 120 هزار تومان از بین رفته از حدود 210 هزار تومان تنها 90 هزار تومان باقی مانده است. بر اساس توضیحاتی که سلیمانی به ایسنا ارائه کرده، طی این چند مرحله حدود 62 هزار و 570 قطعه سکه تمام بهار و نیم‌ در این حراجی‌ها فروش رفته که 33 هزار و 340 قطعه مربوط به تمام بهار و 29 هزار و 230 قطعه به نیم‌بها اختصاص دارد.

    گرچه در ابتدای شروع حراجی در هفته‌های اخیر قیمت سکه حدود یک میلیون و 400 هزار تومان و اکنون نیز به یک میلیون و 390 هزار تومان کاهش یافته ولی با خالی شدن حباب حدود 120 هزار تومانی همراه بوده است. دلیل اینکه قیمت همچنان بالا مانده به این برمی‌گردد که قیمت دلار با افزایش همراه شد و در بازارهای جهانی طلا به سمت گرانی حرکت کرد. بنابراین به گفته سلیمانی اگر قیمت دلار در ایران و طلا در بازارهای جهانی با افزایش همراه نبود، به طور حتم با توجه به تاثیرگذاری که این دو مورد در افزایش قیمت سکه در بازار داشتند، تاکنون قیمت‌ها متعادل‌تر شده بود.

    مدیرعامل بانک کارگشایی اعلام کرد که حراجی سکه همچنان ادامه خواهد داشت تا زمانی که حباب تخلیه و قیمت‌ها واقعی‌تر شود. این حراجی در روزهای شنبه، دوشنبه و چهارشنبه در بانک کارگشایی با اعلام قیمت پایه از سوی بانک مرکزی در ساعت 14 آغاز می‌شود. در نهایت خریداران باید علاوه بر قیمت خرید 9 درصد مالیات بر قیمت ارزش افزوده نیز اضافه کنند.

    برچسب ها