عصر خودرو

صندوق های سرمایه گذاری،سرمایه سهامداران با مدیریت حرفه ای

عصر بازار- صندوق های سرمایه گذاری همان پول جمع آوری و یک کاسه شده از سرمایه گذاران است، این پول ها توسط یک مدیریت حرفه ای در یک سبد متنوعی از اوراق بهادار(سهام و اوراق با درآمد ثابت و...) با هدف کسب سود نقدی و یا افزایش NAV (قیمت سهام) سرمایه گذاری می شود.

صندوق های سرمایه گذاری،سرمایه سهامداران با مدیریت حرفه ای
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۲ دی ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از سنا، صندوق سرمایه گذاری یک شرکتی است که پول سرمایه گذاران مختلف را جمع آوری و یک کاسه کرده و سپس با تجمیع این سرمایه های خرد، قدرت این را پیدا می کند که از مزایای یک سرمایه گذاری در مقیاس بزرگ بهره ببرد و از طرف سرمایه گذاران این پول ها را در انواع اوراق بهادار مثل سهام و اوراق با درآمد ثابت کوتاه مدت و بلند مدت سرمایه گذاری می کند.

    این مجموعه اوراق بهادار به اصطلاح پرتفوی نامیده می شود. سرمایه گذران در اصل سهام یا واحدهای صندوق سرمایه گذاری را می خرند که هر واحد نشانه سهم سرمایه گذار از مالکیت و درآمدهای صندوق خواهد بود. شما با خرید سهام صندوق، پول خود را در اختیار شرکتی قرار می دهید که با استفاده از یک تیم مدیریت حرفه ای سعی می کند تا با تشکیل پرتفویی از سهام و انواع اوراق بهادار، سود کسب کند.

    در جهان معمولا افراد اوراق بهادار را مستقیما به حساب خود معامله نمی کنند، در عوض پول های خود را به سمت شرکت های سرمایه گذاری معروف به صندوق های سرمایه گذاری مشترک هدایت می کنند. این صندوق ها ایده اصلی شان یک کاسه کردن پول های افراد مختلف و سرمایه گذاری آنها توسط یک تیم مدیریت حرفه ای، به نمایندگی از سرمایه گذاران است.

    سابقه این صندوق ها در جهان بیش از یک قرن است که با ایده "وحدت قدرت می آفریند" شکل گرفته تا افراد حقیقی هم بتوانند با جمع شدن پول ها از مزایای یک سرمایه گذاری در مقیاس بزرگ استفاده کنند.

    شما هم نهایتا می توانید از دو طریق سود کسب کنید:

    1-      افزایش قیمت سهام صندوق: وقتی ارزش پرتفوی صندوق بالا می رود، طبیعتا خالص ارزش دارایی های صندوق هم بالا می رود که به خالص ارزش دارایی هر سهم به اصطلاح NAV می گویند. خالص ارزش دارایی ها برابر ارزش دارایی ها منهای بدهی ها است که بر مبنای هر سهم بیان می شود.

    2-      سود تقسیمی: برخی صندوق ها ممکن است با توجه به سیاست هایشان از محل درآمد سودهای سهام پرتفوی خود یا بهره های اوراق با درآمد ثابت، سودی بین سهامداران خود تقسیم کنند

    برچسب ها