عصر خودرو

معاون سازمان خصوصی‌سازی مطرح کرد

ورود بخش خصوصی به واگذاری‌های دولت با ۳ شرط

عصر بازار: معاون سازمان خصوصی‌سازی از پله‌ای کردن اقساط، کاهش سود فروش اقساط از ۱۵ به ۱۲ درصد و افزایش طول دوره اقساط به عنوان مشوق‌های حضور بخش خصوصی واقعی در واگذاری‌های دولت یاد کرد.

ورود بخش خصوصی به واگذاری‌های دولت با ۳ شرط
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۲ آبان ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل ا ز  تسنیم، حسن محمدتبار در نشست دوران پساتحریم و ظرفیت جذب سرمایه‌گذاری در برنامه خصوصی‌سازی با اشاره به فهرست‌ شرکت‌های قابل واگذاری در سال 94 گفت: شرکت‌هایی از صنعت پتروشیمی، پالایش نفت و حفاری، کشاورزی، فلزات اساسی، ماشین‌سازی، حمل و نقل، نیروگاهی، نساجی و ساختمان برای عرضه در سال جاری به سازمان خصوصی‌سازی تکلیف شده‌اند.

    معاون سازمان خصوصی‌سازی در مورد مشوق‌های قانونی برای حضور بخش خصوصی واقعی در واگذاری‌های این سازمان تصریح کرد: پله‌ای کردن اقساط، کاهش سود فروش اقساط از 15 به 12 درصد و افزایش طول دوره اقساط از جمله مزایایی است که برای حضور بخش خصوصی واقعی در واگذاری‌های این سازمان در نظر گرفته شده است.

    وی اضافه کرد: از ابتدای برنامه اول توسعه در سال 68 دغدغه کوچک‌سازی دولت در کشور مطرح شد که با ابلاغ اصل 44 قانون اساسی قرار شد شرکت‌های دولتی با سرعت بیشتری به بخش خصوصی واگذار شوند.

    محمدتبار افزود: از ابتدای تاسیس سازمان خصوصی‌سازی تاکنون 137 هزار میلیارد تومان شامل  555 شرکت واگذار شده است که 120 شرکت بالغ بر 50 هزار میلیارد تومان نیز در لیست واگذاری‌های این سازمان در سال جاری باقی مانده است.

    معاون سازمان خصوصی‌سازی گفت: طی روزهای خوش بازار سرمایه در سال 92 نیز که شاخص بورس به 90 هزار واحد و ارزش بازار به 400 هزار میلیارد تومان رسید سازمان خصوصی‌سازی تنها عرضه‌کننده 25 میلیارد تومان سهم دولتی در بورس بود که آسیب جدی به معاملات بازار سرمایه در این مقطع نزد.

    وی افزود: بیشتر عرضه‌های این سازمان در سال جاری به صورت بلوکی و مزایده خواهد بود و به لحاظ وضعیت نامناسب بازار سرمایه نگرانی بابت عرضه‌های دولت وجود ندارد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها