عصر خودرو

پنجم دی؛ آغاز بررسی لایحه بودجه سال ۹۷ کل کشوردر کمیسیون تلفیق مجلس

عصر بازار- بررسی لایحه بودجه سال ۹۷ کل کشور از سه شنبه پنجم دی ماه در کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی آغاز می شود.

پنجم دی؛ آغاز بررسی لایحه بودجه سال ۹۷ کل کشوردر کمیسیون تلفیق مجلس
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۲ دی ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی رییس جمهوری لایحه بودجه سال 1397 کل کشور را 19 آذر به عنوان نخستین لایحه بودجه دولت دوازدهم جهت بررسی و تصویب به مجلس شورای اسلامی تقدیم کرد.
    دکتر حسن روحانی رییس جمهوری در زمان تقدیم لایحه بودجه سال آینده بیان کرد: اگر بخواهم بودجه سال آینده را در یک جمله خلاصه کنم این است که بودجه سال 97 بودجه ای برمبنای اشتغال فراگیر و برمبنای رفع فقر و ایجاد عدالت است، همچنین سقف بودجه مورد نظر دولت برای سال آینده 11 میلیون و 949 هزار و 354 میلیارد و 674 میلیون ریال است.
    در لایحه بودجه سال آینده، منابع بودجه عمومی دولت از لحاظ درآمدها و واگذاری دارایی های سرمایه ای و مالی و مصارف بودجه عمومی دولت از حیث هزینه ها و تملک دارایی های سرمایه ای و مالی، افزون بر چهار میلیون و 249 هزار میلیارد ریال است.
    بودجه عمومی نیز شامل دو بخش منابع عمومی و درآمدهای اختصاصی دولت می شود.
    بر اساس آیین نامه داخلی مجلس ،نمایندگان 10 روز پس از ارائه، چاپ و تکثیر لایحه بودجه سال 97 توسط رییس جمهوری، فرصت داشتند که پیشنهادات خود را به کمیسیون های تخصصی مجلس ارائه کنند، وقت قانونی نمایندگان برای ارائه پیشنهادات به این کمیسیون ها 30 آذر ماه به پایان رسید در این مدت لایحه بودجه سال 97 در کمیسیون های تخصصی مجلس نیز بررسی شد.
    بر اساس آیین نامه داخلی مجلس کمیسیون‌های تخصصی موظفند حداکثر تا 15 روز پس از چاپ و توزیع لایحه، گزارش خود را به کمیسیون تلفیق تقدیم کنند، از این رو کمیسیون های تخصصی می توانند تا پنجم دی ماه گزارش خود را به کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی ارائه کنند، کمیسیون تلفیق نیز موظف است حداکثر ظرف 15 روز پس از پایان مهلت گزارش کمیسیون تخصصی، ضمن رسیدگی به گزارش کمیسیون‌ های تخصصی، گزارش نهایی خود را تنظیم و به مجلس شورای اسلامی تقدیم کند، مهلت رسیدگی کمیسیون تلفیق حداکثر تا پانزده روز با موافقت هیات رییسه قابل تمدید است.
    اعضای کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی در جلسات هفته گذشته کمیسیون های تخصصی مجلس انتخاب شدند، بر اساس آیین نامه داخلی مجلس، 9 نفر از اعضای کمیسیون و برنامه و بودجه و 3 نفر به قید قرعه از کمیسیون های تخصصی مجلس، در کمیسیون تلفیق عضویت می یابند.

    **آغاز بررسی بودجه، پنج دی ماه در کمیسیون تلفیق مجلس
    محمد کاظمی نماینده ملایر و عضو کمیسیون تلفیق مجلس که از سوی کمیسیون قضایی مجلس برای عضویت در این کمیسیون انتخاب شده است گفت: جلسات کمیسیون تلفیق مجلس از سه شنبه پنجم دی ماه آغاز می شود.
    وی افزود: پس از انتخاب اعضای هیات رییسه این کمیسیون، کلیات لایحه بودجه در کمیسیون تلفیق بررسی می شود. نهایتا نمایندگان مجلس در جلسات علنی، ضمن تصویب کلیات بودجه، جزییات آن را رسیدگی می کنند.
    اکبر رنجبرزاده عضو هیات رییسه مجلس درباره زمان بررسی لایحه بودجه در مجلس گفت: بر اساس روند بررسی بودجه، احتمالا لایحه بودجه سال 97 کل کشور اوایل بهمن در مجلس شورای اسلامی بررسی می شود.
    وی افزود: در مدت بررسی لایحه بودجه سال 97 کل کشور در مجلس، جلسات مجلس بلاانقطاع به جز روزهای تعطیل و جمعه در چهار ساعت برگزار می شود، این جلسات با پیشنهاد رییس مجلس و رای نمایندگان می تواند در دو یا سه شیفت نیز برگزار شود.
    نمایندگان مجلس شورای اسلامی در هفته گذشته با حضور محمد باقر نوبخت رییس سازمان برنامه و بودجه و جمعی از دولت مردان لایحه بودجه سال 97 کل کشور را در کمیسیون های تخصصی و فراکسیون های مجلس بررسی کردند.
    همچنین کلیات لایحه بودجه 1397 در جلسه روز دوشنبه هفته گذشته در کمیسیون برنامه و بودجه مجلس تصویب شد.

    برچسب ها