عصر خودرو

آخرین میزان نرخ تورم اعلام شد

عصر بازار- شاخص کل در آذر ماه سال ١٣٩٦ برای کل کشور، مناطق شهری و مناطق روستایی به ترتیب عدد ۱۱۰.۴، ۱۱۰.۳ و ۱۱۱.۰ را نشان می‌دهد که نسبت به ماه قبل برای کل کشور و مناطق شهری ۰.۷ درصد و برای مناطق روستایی ۱.۰ درصد افزایش یافته است.

آخرین میزان نرخ تورم اعلام شد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۲ دی ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل ازسنا ، شاخص تورم (تورم نقطه به نقطه) برای کل کشور و مناطق شهری ٨.٩، درصد و برای مناطق روستایی 9.0 درصد است.
    این نرخ نسبت به ماه قبل برای کل کشور و مناطق شهری تغییری نداشته و برای مناطق روستایی 0.2 واحد درصد کاهش یافته است.
    درصد تغییرات شاخص کل (نرخ تورم کالاها و خدمات مصرفی خانوار) در دوازده ماه منتهی به آذر ماه سال ١٣٩٦ نسبت به دوره مشابه سال قبل برای کل کشور 8.0 درصد، مناطق شهری ٧.٨ درصد و مناطق روستایی ٩.٢ درصد است که نسبت به همین اطلاع در آبان ماه ١٣٩٦، برای کل کشور و مناطق روستایی 0.2 واحد درصد و مناطق شهری 0.3 واحد درصد افزایش یافته است.
    شاخص گروه عمده «خوراکی‌ها، آشامیدنی‌ها و دخانیات» در این ماه برای کل کشور، مناطق شهری و مناطق روستایی به ترتیب به عدد ١١٤,٧، ١١٤.٩ و ١١٤.١ رسید که نسبت به ماه قبل، این اطلاع برای کل کشور و مناطق شهری ٢.٤ درصد و برای مناطق روستایی ٢.٣ درصد افزایش یافته است. شاخص گروه عمده «خوراکی‌ها، آشامیدنی‌ها و دخانیات» نسبت به ماه مشابه سال قبل برای کل کشور 13.0 درصد، مناطق شهری ١٣.٣ درصد و مناطق روستایی ١١.٩ درصد افزایش نشان می‌دهد.
    درصد تغییرات گروه یاد شده در 12 ماه منتهی به آذر ماه ١٣٩٦ نسبت به دوره مشابه سال قبل برای کل کشور ١٢.٤، مناطق شهری ١٢.٥ و برای مناطق روستایی ١٢.٣ درصد است. شاخص گروه اصلی «خوراکی‌ها» در ماه مورد بررسی برای کل کشور، مناطق شهری و روستایی به ترتیب به عدد 115.0 ، ١١٥.١ و ١١٤.٥ رسید که نسبت به ماه قبل برای کل کشور، مناطق شهری و مناطق روستایی ٢.٥ درصد افزایش نشان می‌دهد.
    شاخص گروه اصلی «خوراکی‌ها» نسبت به ماه مشابه سال قبل برای کل کشور، مناطق شهری و مناطق روستایی به ترتیب ١٣.٣، ١٣.٦ و ١٢.٢ درصد افزایش نشان می‌دهد. نرخ تورم 12ماهه این گروه برای کل کشور، مناطق شهری و مناطق روستایی به ترتیب ١٢.٦، ١٢.٧ و ١٢.٥ درصد است.
    شاخص گروه عمده «کالاهای غیر خوراکی و خدمات» در آذر ماه ١٣٩٦ برای کل کشور و مناطق شهری به عدد 108.8 و برای مناطق روستایی به عدد 109.0 رسید که نسبت به ماه قبل، این اطلاع برای کل کشور و مناطق شهری 0.1 درصد و برای مناطق روستایی 0.2 درصد افزایش یافته است. همچنین میزان افزایش شاخص گروه عمده «کالاهای غیرخوراکی و خدمات» نسبت به ماه مشابه سال قبل برای کل کشور و مناطق شهری ٧.٤ درصد و برای مناطق روستایی ٧.١ درصد بوده است.
    نرخ تورم 12 ماه منتهی به آذر ماه ١٣٩٦ نسبت به دوره مشابه سال قبل این گروه برای کل کشور ٦.٤ درصد، مناطق شهری ٦.٣ درصد و مناطق روستایی ٧.٢ درصد است.

    برچسب ها