عصر خودرو

بازار سکه و ارز آرام گرفت

عصر بازار- در هفته گذشته قیمت سکه بعد از یک دوره روند صعودی با حرکت نزولی همراه شد و مجددا به کمتر از یک میلیون ۴۰۰ هزار تومان بازگشت.

بازار سکه و ارز آرام گرفت
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۱ دی ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایسنا، حدود دو ماه اخیر قیمت سکه با تغییر و تحولات نسبتا زیادی همراه شد و تا مرز یک میلیون و 420 هزار تومان نیز افزایش یافت که به منظور کاهش قیمت سکه و از بین رفتن حباب ایجاد شده روی آن بانک مرکزی اقدام به حراج سکه از سوی بانک کارگشایی کرد.

    این اقدام در چند نوبت صورت گرفت و تا حدودی قیمت سکه را پایین آورد؛ اما مجددا پس از چند روز شرایط به روال سابق بازگشت و قیمت سکه به شرایط پیشین باگشت. نهایتا پس از گذشته چند هفته طی روزهای اخیر بازار سکه نسبتا آرام شده و قیمت انواع سکه در مسیر نزولی قرار گرفته است.

    قیمت سکه تمام در شروع هفته ای که گذشت حدود یک میلیون و 410 هزار تومان بود. در ادامه هفته مسیر نزولی سکه آغاز شد و به یک میلیون 397 هزار تومان رسید. در روزهای بعد نیز در ادامه این روند نرخ این نوع سکه  حدود یک میلیون و 394 هزار تومان عرضه شد و در نهایت در آخرین روز هفته روی یک میلیون و 390 هزار تومان ایستاد تا در مجموع طی یک هفته قیمت سکه تمام طرح جدید 20 هزار تومان کاهش قیمت پیدا کرده باشد.

    به طور معمول قیمت طلا و قیمت دلار دو عاملی هستند که بازار سکه تحت تاثیر قرار می دهند. در روزهای اخیر بازار طلا و دلار با ثبات نسبی همراه شده است و در نتیجه بازار سکه از این آرامش تاثیر پذیرفته است.

    در یک هفته اخیر طلای جهانی حداکثر حدود چهار دلار نوسان پیدا کرده بود که نوسان چندانی به حساب نمی آید. از سوی دیگر دلار آمریکا در هفته اخیر با شیبی کند کاهشی شد و به کمتر از 4200 تومان رسید و در انتهای هفته روی 4195 تومان ایستاد.

    از این جهت بازارهای سکه، طلا و دلار در هفته ای که گذشته وضعیت نسبتا با ثباتی را پشت سر گذاشتند و در روندی آرام در مسیر نزولی قرار گرفتند.

    برچسب ها