عصر خودرو

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس:

تامین مالی در ایران از همه کشورهای منطقه گران‌تر است

عصر بازار- رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به این که ایران بالاترین میزان نرخ تامین مالی در بین کشورهای منطقه را داراست از عدم کاهش نرخ تسهیلات با وجود گذشت سه ماه از کاهش نرخ سود سپرده انتقاد کرد.

تامین مالی در ایران از همه کشورهای منطقه گران‌تر است
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۱ دی ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از تسنیم، محمدرضا پورابراهیمی با بیان این که در حال حاضر بالاترین میزان نرخ تامین مالی در بین کشورهای منطقه مربوط به اقتصاد ایران است گفت: بالا بودن نرخ تامین مالی به شدت اقتصاد مملکت را آسیب پذیر کرده است.

    وی همچنین اظهارداشت: هدف از تقلیل نرخ سود سپرده ها در حوزه فعالیت های اقتصادی این بود که میزان نرخ تامین مالی در اقتصاد کشور کاهش پیدا کند.

    رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: متناسب با نرخ سود سپرده ها باید میزان نرخ سود وام بانکی برای فعالان اقتصادی، توده‌های مردم و مجموعه فعالیت های اقتصادی نیز در مملکت کاهش یابد.

    وی افزود: ارائه تسهیلات بانکی با نرخ منطقی از جمله راهکارها برای رونق بخش تولید و اشتغالزایی در کشور است.

    پور ابراهیمی با اعلام اینکه تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی مهمترین مشکل خود را طی دو سال اخیر نظام بانکی اعلام می کنند، اضافه کرد: نرخ بالای تامین مالی از جمله چالش های اساسی بنگاه های اقتصادی در کشور است که باید مورد رسیدگی جدی قرار گیرد.

    وی در بخش دیگری از سخنان خود اظهارداشت: متاسفانه برخی بانک ها همچنان نرخ سود مصوب سپرده‌ها را اعمال نمی‌کنند که این موضوع بیشتر به ضعف سیستم نظارتی بانک مرکزی برمی گردد.

    رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی ضمن اشاره به ابلاغ بخشنامه بانک مرکزی در خصوص کاهش نرخ سود سپرده بانکی در شهریورماه امسال گفت: با توجه به گذشت سه ماه از ابلاغ مصوبه مزبور این انتظار می رفت موضوع کاهش نرخ سود تسهیلات بانکی نیز بطور کامل اجرایی شود اما این مهم تاکنون اجرایی نشده است.

    وی افزود: کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی به منظور بررسی میزان اجرای بخشنامه کاهش نرخ سود سپرده بانکی بزودی جلسه ای برگزار خواهد کرد.

    پورابراهیمی تصریح کرد: بانک ها با توجه به بخشنامه شهریورماه سال جاری بانک مرکزی مبنی بر کاهش نرخ سود سپرده های بانکی ملزم به اجرای این مصوبه بوده و تخلف سیستم بانکی در این رابطه غیر قابل قبول است.

    برچسب ها