عصر خودرو

اتاق بازرگانی تهران گزارش داد؛

کسری بودجه ۵هزار میلیارد تومانی دولت در هفت ماهه امسال

عصر بازار- رقم مصوب بودجه در هفت ماه نخست سال ۹۶ حدود ۲۰۵ هزار میلیارد تومان بوده است که در این مدت حدود ۷۵.۸ درصد از منابع و ۷۳.۶ درصد از مصارف آن محقق شده است.

کسری بودجه ۵هزار میلیارد تومانی دولت در هفت ماهه امسال
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۱ دی ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری « عصر بازار» به نقل از مهر، اتاق بازرگانی تهران طی گزارشی به عملکرد بودجه ای دولت در هفت ماهه امسال پرداخت؛براساس این گزارش، کسری بودجه عمومی دولت در این مدت هفت ماهه حدود 4.6 هزار میلیارد تومان است.

    بیشترین رشد عملکرد اجزای منابع در هفت ماه نخست سال 1396 نسبت به هفت ماه نخست سال 1395، مربوط به واگذاری دارایی‌های سرمایه‌ای (رشد 57 درصدی) بوده است. در این مدت درآمدها نسبت به مدت مشابه سال قبل شش درصد رشد داشته است.

    در هفت ماهه نخست سال 1396 در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، سهم کمتری از درآمدهای نفتی به پروژه‌های عمرانی اختصاص یافته است (4 درصد). در حالی که بر اساس بودجه مصوب این نسبت باید بیش از 71 درصد باشد.

    در بخش مالیات‌های مستقیم، میزان تحقق عملکرد دولت نسبت به بودجه مصوب 7 ماهه نخست سال 96، حدود 80 درصد بوده است. درآمد دولت از مالیات‌های مستقیم در هفت ماه نخست سال 96 نسبت به مدت مشابه سال قبل حدود 6 درصد کاهش پیدا کرده است.

    همچنین درآمد دولت از مالیات‌های غیرمستقیم در هفت ماه نخست سال 96 نسبت به مدت مشابه سال قبل حدود 13 درصد رشد داشته و به 26.5 هزار میلیارد تومان رسیده است.

    برچسب ها