عصر خودرو

دستورالعمل جدید سازمان بورس:

⁣انتشار گزارش پیش‌بینی سود ممنوع شد

عصر بازار- دستورالعمل‌های اصلاح شده و پذیرش معاملات سازمان بورس ابلاغ شد، طبق این اطلاعیه شرکتها دیگر مجاز به انتشار گزارش پیش بینی سود خود نیستند.

⁣انتشار گزارش پیش‌بینی سود ممنوع شد
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۱ دی ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار»، براساس دستورالعمل جدید افشای اطلاعات ⁣انتشار گزارش پیش‌بینی سود ممنوع شد وشرکت‌ها مکلف به انتشار گزارش تفسیری مدیریت شدند.
    براین اساس، شرکت‌های ثبت شده نزد سازمان بورس دیگر مجاز به انتشار گزارش پیش‌بینی عملکرد سالانه نمی‌باشند.  اما باید تغییرات بااهمیت در پیش‌بینی درآمد هر سهم که پیش از تاریخ 9 دی ماه 96 منتشر شده است، از طریق انتشار اطلاعیه افشای اطلاعات با اهمیت در سامانه کدال منتشر کند.
    با توجه به عدم انتشار اطلاعیه پیش‌بینی درآمد هر سهم مطابق با مفاد دستورالعمل اجرایی افشای اطلاعات شرکت‌های ثبت شده نزد سازمان، ناشران پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران و فرابورس ایران مکلفند گزارش تفسیری مدیریت را همراه با صورت‌های مالی میان دوره‌ای 3، 6 و 9 ماه و صورت‌های مالی سالانه، تهیه و افشا نمایند.
    همچنین شرکت‌های مذکور باید اظهارنظر حسابرس خود نسبت به گزارش تفسیری مدیریت، که همراه صورت‌های مالی میان‌دوره‌ای 6 ماهه و سالانه ارائه می‌شود را نیز ارائه نمایند. گزارش تفسیری مدیریت باید با توجه به ضوابطی تهیه و ارائه شود که متعاقبا اعلام خواهد شد.
    همچنین نحوه ارائه گزارش حسابرس درباره گزارش تفسیری مدیریت نیز پس از تایید کمیته فنی سازمان حسابرسی اعلام خواهد شد.
    با توجه به مطالب فوق الذکر به نظر میرسد در آینده قیمت سهم ها با شیب ملایم تری روند خود را ادامه دهند.ضمن اینکه نقش تحلیل پر رنگ تر خواهد شد.

    برچسب ها