عصر خودرو

سقوط ۳۰ درصدی قیمت بیت کوین

عصر بازار- قیمت هر واحد بیت کوین در مقایسه با بیشترین سیر افزایشی خود ۳۰ درصد سقوط کرد و در ابتدای ساعات اولیه بازارهای آسیایی به کمتر از ۱۴ هزار دلار در هر واحد رسید.

سقوط ۳۰ درصدی قیمت بیت کوین
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۱ دی ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایبِنا، قیمت هر واحد بیت کوین در صرافی «بیت استامپ» در ساعات اولیه روز جمعه به کمتر از یکهزار و 400 دلار در هر واحد رسید که در مقایسه با بیشترین سیر افزایشی خود که در اوایل هفته جاری میلادی با رسیدن به تقریبا 20 هزار دلار در هر واحد بود، در حدود 30 درصد ارزش خود را از دست داده است.

    همچنین قیمت هر واحد بیت کوین در ابتدای بازار معاملات آسیا 14.7 درصد روند نزولی به خود گرفت؛ اما در نهایت با جبران بخشی از ارزش از دست رفته خود رقم کاهشی 7 درصد را در روز جمعه برای خود ثبت کرد و به 14 هزار و 499 دلار رسید.

    قیمت بیت کوین در ابتدای سال جاری میلادی در حدود یکهزار دلار بود که رفته رفته و با قرار گرفتن در بورس کالای شیکاگو آمریکا در ابتدای هفته به 19 هزار و 666 دلار رسید که اکنون یک سوم ارزش خود را از دست داده است.

    به گفته کارشناسان اقتصادی، یکی از دلایل عقب گرد قیمت بیت کوین به تمرکز زدایی از بیت کوین و رفتن سرمایه گذاران به سمت ارزهای مجازی دیگر از جمله «بیت کوین نقد» نسبت داده می شود.

    بر پایه این گزارش، قیمت بیت کوین در ماه نوامبر در طی 4 روز از 7 هزار و 888 دلار به 5 هزار و 555 دلار رسید که تقریبا 30 درصد کاهش پیدا کرد و در ماه سپتامبر هم 40 درصد سقوط را تجربه کرد و از 4 هزار و 979 دلار و 2 هزار و 972 دلار در هر واحد رسید.

    برچسب ها