عصر خودرو

معاون بازار شرکت بورس:

جریان نقدینگی در بورس محسوس است

عصر بازار- ورود نقدینگی تازه نفس و پارک شده در بانک ها به بازار سرمایه به صورت روزانه قابل رصد است و می توان نسبت به ورود یک جریان جدید نقدینگی به بازار اطمینان حاصل کرد.

جریان نقدینگی در بورس محسوس است
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۱ دی ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از سنا, علی صحرایی معاون بازار شرکت بورس با بیان مطلب فوق درباره شرایط و اوضاع و احوال این روزهای بازار سرمایه گفت: بازارهای رقیب چشم انداز مثبتی ندارند، بنابراین بخشی از سرمایه ها و حتی سود سپرده های بانکی در حال ورود به بازار سرمایه است که خبر خوبی برای بورس است.

    وی در ادامه افزود: کاهش مراحل بعدی سود سپرده ها، کاهش نرخ سود تسهیلات و دریافت مالیات از سپرده های بانکی در دست اقدام است که حتماً بخشی از این نقدینگی های سرگردان وارد بورس می شود.

    صحرایی خاطر نشان کرد: دولت به دنبال این است که در میان مدت مجدد نرخ سود را کم کند از طرف دیگر کاهش نرخ سود تسهیلات نیز مورد توجه رییس کمیسیون اقتصادی مجلس قرار گرفت بدین ترتیب هزینه مالی شرکت ها کم می شود و این اقدامات دلیلی برای چشم انداز مثبت به بازار است.

    معاون بازار شرکت بورس به افزایش کالاها در سطح جهانی اشاره کرد و گفت: از سوی دیگر افزایش قابل ملاحظه قیمت های جهانی از کامودیتی ها گرفته تا نفت و رشد دلار می تواند زمینه رونق برای شرکت های متأثر این گروه ها و شرکت های صادرات محور را رقم زند.

    صحرایی در پایان گفتگو چشم انداز بازار را تا پایان سال مثبتی ارزیابی کرد.

    برچسب ها