عصر خودرو

۱۰ روش برای برندسازی یک شرکت کوچک

عصر بازار- برندسازی برای کسب و‌کارهای کوچک به اندازه نامهای بزرگ اهمیت دارد، این در حالی است که بسیاری از برندها سعی میکنند بیشتر شبیه به شرکتهای کوچک به نظر برسند تا برای مصرف کنندگانی که ترجیح می‌دهند از برندهای مستقل حمایت کنند، جذاب باشند.

۱۰ روش برای برندسازی یک شرکت کوچک
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۳۰ آذر ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» , بسیاری از صاحبان کسب وکار کوچک، ارتباط بین موفقیت خود و برندسازی نیرومند را متوجه میشوند و به ایجاد برندی که چنین موفقیتی را برای آنها به همراه داشته باشد، تمایل دارند. همچنین آنها میدانند که برندسازی به سادگی داشتن یک لوگو یا تنها به معنی نحوه درک دیگران از فعالیت‌های شرکت نیست. در همین حال، تعداد بسیار کمی از صاحبان کسب وکار متوجه میشوند که برندهای موفق، برندسازی را در قلب خود جای داده اند؛ یعنی برندسازی ابتدا با معرفی شرکت به صاحبان برند، کارمندان و مخاطبان انجام و پس از آن هسته اصلی و ارزشهای آن تعریف میشود.
    وقتی مشتریان به صورت هیجانی با یک برند ارتباط میگیرند، به فروش بیشتر و تمایز بهتر برند با دیگران می‌انجامد که وفاداری و طرفداری مصرف کننده را به همراه دارد و حتی در گذر زمان میتواند قیمت محصولات شما را در حالی حفظ کند که رقیبان برای تحریک فروش به تخفیفهای تبلیغاتی متکی هستند.
    امروز مشتریان همه انواع کسب و‌کارها بسیار فهمیده هستند و میتوانند تلاش شرکتها را برای تغییر روش خرید مشتریان، تشخیص دهند. اینجا ده روش ارائه میشود که نشان میدهد چگونه برندسازی کسب و کار کوچک خود را به جریان بیندازید.
    1- با تعریف برند خود شروع کنید
    محصول یا خدمتی که ارائه میدهید را بررسی کنید، به فضای موجود در بازار که در دست دارید دقت کرده و نیازهای منطقی و هیجانی و نگرانیهای مشتریان خود را دنبال کنید. ویژگیهای برند شما باید کسب وکار شما را ترویج، با مشتریان شما ارتباط برقرار و شما را در بازار متمایز کند.
    2- برند را مانند یک انسان ببینید
    شخصیت هر کدام ما از باورها، ارزشها و اهدافی تشکیل شده که مشخص میکند ما چه کسی هستیم و با چه کسی ارتباط داریم. شخصیت ما تعیین میکند در موقعیتهای مختلف چگونه رفتار میکنیم، لباس میپوشیم و صحبت میکنیم. البته این فرایند برای افراد، به صورت شهودی است و بسیار کم پیش می آید که شخصیت خود را بررسی کنند؛ اما زمانی که در حال ساخت برندی هستید، باید این دانش را داشته باشید.
    3- ببینید چه چیزی کسب و کارتان را پیش میبرد
    باور برند شما چیست؟ اهدافتان کدامند و قهرمانان برند شما چه کسانی هستند؟ این موارد میتواند به ایجاد تثبیت موقعیت احساسی برند شما و تشکیل هویت و تعیین ویژگیهایی برای ارتباطات برند کمک کند.
    4- برقراری ارتباطات طولانی مدت با مشتریان
    پیشنهادات و همچنین انتظارات را به گونه ای بالا نبرید که منجر به شکستن تعهدات شود؛ با برندسازی صادقانه اعتماد ایجاد کنید، درباره ویژگیهای برند خود شفاف بوده و در خصوص ارزشهایی که هر روز برند شما را پیش میبرند، روراست باشید.
    5- با مشتریان خود به شیوه ثابتی ارتباط برقرار کنید
    این موضوع به تقویت ویژگیهای برند و شفافسازی پیشنهادات آن به کمک خواهد کرد، بنابراین مشتریان آگاه میشوند که از محصول یا خدمت خاصی، چه انتظاری داشته باشند.
    6- پیام مشابهی را به شیوه یکسان و به دفعات تکرار نکنید
    پیامهای کلیدی خود را به صورت پی درپی با یکدیگر مرتبط کنید تا یک هویت منسجم بسازید.
    7- سعی نکنید از فروشگاههای زنجیره ای یا برندهای بزرگ تقلید کنید

    تلاش کنید و هویت متمایز خود را بسازید، چون بسیاری از مشتریان به سمت شرکتهای مستقل تمایل دارند و فروشگاه های زنجیره ای متعددی سعی میکنند احساس استقلال را تقلید کنند تا قسمتی از بازار را به دست بگیرند. در واقع شرکتهای مستقل میتوانند از موقعیت خود برای نفوذ در مشتریانی استفاده کنند که به دنبال چیزهای اصیلتر و قابل اعتمادتر هستند، به گونه ای که با احساس خودشان مطابق باشد.
    8- مبتکر، برجسته و جسور باشید؛ منتظر آن چیزی بمانید که به آن باور دارید
    برندهای بزرگ با بروکراسی های زیاد سروکار دارند که آنها را از منعطف بودن و واکنش نشان دادن به نیازهای همواره در حال تغییر مشتریانشان، بازمیدارد و طبقات تصمیم گیران میتواند جسور بودن در خصوص برندسازی آنها را با مشکل مواجه کند.
    9- هنگام ارتباط با مشتریان، همیشه برند خود را در نظر داشته باشید
    با تخفیفات نامتمایز، غرور خود را از دست ندهید یا موقعیت برند خود را بی ثبات نکنید. سعی کنید به جای شکستند قیمتها، محصولات بیشتری ارائه کنید.
    10- روش قدیمی زدن مهر برند خود بر همه چیز، برند شما را نگاه میدارد
    آینده برندسازی متغیر و جالب توجه است؛ بنابراین به هوش مشتریان خود احترام بگذارید. بعضی از تمهیدات را گسترش داده را و به آنها اجازه دهید درباره برند شما برای خودشان اطلاعات بیشتری به دست آورند. به این ترتیب، مشتری میتواند به پیام رسانی تبدیل شود که آنچه را درباره محصولات شما کشف کرده، به دیگران بگوید.

    برچسب ها