عصر خودرو

ایران میزبان اجلاس سیانزا در شهریور ۹۷

عصر بازار- مشاور رییس کل بانک مرکزی گفت: اجلاس روسای کل بانک مرکزی (سیانزا) شهریورماه سال آینده به میزبانی ایران برگزار می‌شود.

ایران میزبان اجلاس سیانزا در شهریور ۹۷
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۳۰ آذر ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایبِنا, احمد عزیزی در  مورد جمع بندی اجلاس مشاوران سیانزا اظهار کرد: سیانزا چارچوبی از همکاری داوطلبانه بانک های مرکزی 20 کشور آسیایی است که از سال 1956 فعال شده و ایران نیز از سال 1966 به عضویت آن در آمده است.

    وی افزود: این اجلاس بیشتر برای همکاری و تبادل نظر وانتقال تجربیات وهمچنین آموزش بین بانک های مرکزی کشورهای عضو و منطقه است و در طول سال جلسات مختلفی دارد که یکی از آنها جلسه مشاورین است که در حقیقت برنامه های سیانزا را برای اجلاس روسای کل که سال آتی و برنامه های آموزشی را برنامه ریزی می کند.

    عزیزی ادامه داد: در سال 2016 و 2017 میلادی بانک مرکزی ایران ریاست دوره ای این اجلاس را به عهده دارد که جلسه مشاوران امروز به میزبانی بانک مرکزی ایران برگزار شد. وی در پاسخ به این سوال که اجلاس روسای کل بانک مرکزی (اجلاس سیانزا) چه زمانی برگزار می شود؟ اظهارداشت: اجلاس روسای کل بانک مرکزی (سیانزا) شهریورماه سال آینده به میزبانی ایران برگزار می‌شود. علاوه بر آن یک دوره آموزشی یک‌ هفته ای بانکداری مرکزی برگزار وروسای کل در مورد مسایل مورد برخی از نکاتی که در جلسه امروز به تصویب رسید بحث خواهند کرد.

    برچسب ها