عصر خودرو

وزیر انرژی عربستان:

تعادل بازار نفت پیش از نیمه دوم سال آینده بعید است

عصر بازار- وزیر انرژی عربستان سعودی در مصاحبه با رویترز اظهار کرد هنوز زود است درباره تغییرات در توافق کاهش تولید صحبت شود زیرا تعادل مجدد بازار حتی با وجود تعطیلی کنونی خط لوله دریای شمال فورتیز بعید است تا پیش از نیمه دوم سال ۲۰۱۸ روی دهد.

تعادل بازار نفت پیش از نیمه دوم سال آینده بعید است
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۳۰ آذر ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایسنا، خالد الفالح گفت: هرگونه خروج احتمالی از توافق کاهش تولید کنونی زمانی که بازار به تعادل مجدد بازگردد، تدریجی خواهد بود اما کاهش ذخایر نفت احتمالاً زمان بیشتری می‌برد.

    وی گفت: کاهش قابل توجه در ذخایر نفت که انتظار نداشتیم را مشاهده نکردیم و همانطور که ماه گذشته گفتیم همچنان 150 میلیون بشکه مازاد عرضه وجود دارد و کاهش ذخایر تا نیمه دوم سال 2018 طول خواهد کشید.

    وزیر انرژی عربستان در این مصاحبه که در ریاض انجام گرفت، گفت: ما انتظار داریم چند ماه نخست سال 2018 ثابت باشد یا میزان ذخایر به دلیل شرایط فصلی در بازار نفت به خصوص در بخش تقاضا، افزایش پیدا کند. بنابراین تصور می‌کنم هنوز صحبت درباره تغییرات احتمالی در روند کاهش تولید زود است و اولین فرصتی که بتوان وضعیت بازار را ارزیابی کرد در ژوئن خواهد بود.

    اوپک و 10 تولیدکننده دیگر شامل روسیه ماه گذشته با تمدید کاهش تولید به میزان 1.8 میلیون بشکه در روز تا پایان سال میلادی آینده موافقت کردند. این اتحاد حذف اشباع عرضه نفت و کاهش سطح ذخایر نفت جهانی به متوسط پنج ساله را هدف گرفته است.

    فالح که امسال ریاست اوپک را در دست داشت، گفت انتظار ندارد تعطیلی خط لوله بزرگ دریای شمال بر میزان عرضه تاثیر قابل توجهی داشته باشد.

    روسیه که امسال همگام با اوپک تولیدش را به میزان کاهش قابل توجهی داده است، به دنبال یک پیام شفاف درباره چگونگی خروج از توافق کاهش تولید است تا بازار به سرعت دچار کمبود عرضه نشده و قیمت‌ها رشد سریع پیدا نکنند و شرکت‌های شیل آمریکا تولیدشان را افزایش بیشتری ندهند.

    فالح گفت: در تماس مداوم با الکساند نواک، همتای روسی خود است و روسیه مزایای ادامه این همکاری را مشاهده می‌کند. وی همچنین گفت انتظار می رود رشد جهانی تقاضا سال آینده در بازارهای آسیایی مانند چین و هند و همچنین در آمریکا و اروپا مطلوب بماند.

    برچسب ها