عصر خودرو

گردهم‌آیی "حفاظت و امنیت فناوری اطلاعات در بازار سرمایه" برگزار شد:

ارتقای زیرساخت ها در جهت توسعه بازار سهام

عصر بازار- گردهم‌آیی "حفاظت و امنیت فناوری اطلاعات در بازار سرمایه" به همت کانون کارگزاران بورس و اوراق بهادار در روز دوشنبه مورخ ۲۷ آذر ۹۶ با حضور مدیران و نمایندگان سازمان بورس و اوراق بهادار، کارگزاری، تأمین‌سرمایه، سبدگردان، مشاور سرمایه‌گذاری، پردازش اطلاعات مالی و خدمات نرم‌افزاری بازار سرمایه برگزار شد.

ارتقای زیرساخت ها در جهت توسعه بازار سهام
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۹ آذر ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از سنا ، در ابتدای این گردهم‌آیی سیدروح‌اله میرصانعی، دبیرکل کانون کارگزاران بورس و اوراق بهادار ضمن خوشامدگویی به مهمانان عنوان کرد: از نظر دفعات معامله بخش زیادی از معاملات به صورت برخط بوده و لازم است امنیت زیرساخت‌های فناوری به صورت مداوم مورد توجه نهادهای مالی باشد.

    دبیرکل کانون کارگزاران بورس و اوراق بهادار همچنین افزود: ارتقاء سطح امنیت در سامانه‌ها و زیرساخت‌های فناوری اطلاعات بازار سرمایه و هم‌چنین شناسایی و رفع به موقع نقاط آسیب‌پذیر می‌تواند برای حفظ منافع سرمایه‌گذاران و سلامت بازار سرمایه مفید باشد.

    در ادامه این جلسه، سرهنگ نوروزی "معاون اجتماعی پلیس فتا و سرپرست مرکز مبارزه با جرائم سازمان یافته ملی" عنوان کردند: دیجیتالی شدن صنعت بورس رویداد مثبتی است و این فرآیند رو به گستردگی است. در این میان اما نکته قابل تأمل و حائز اهمیت ایجاد فرصت‌های بالقوه برای مجرمان سایبری و ضرورت تضمین محرمانگی، یکپارچگی و صحت اطلاعات است.

    نوروزی افزود: سایر رویکردهای فناوری محور در بازارهای سرمایه هم‌چون افزایش استفاده از دستگاه‌های موبایل، برون‌سپاری و رایانش ابری، اگرچه بهره‌مندی از مزیت‌های آن‌ها امری ناگزیر است، اما در عین حال می‌توانند آسیب‌پذیری‌های بیشتری در برابر حملات سایبری ایجاد کنند.

    در ادامه جلسه سحرخیز "رئیس مرکز نظارت بر امنیت اطلاعات بازار سرمایه (مکنا) سازمان بورس و اوراق بهادار" در خصوص مسائل امنیتی حوزه بازار سرمایه نکاتی را عنوان کرد.

    سحرخیز ضمن اشاره به این‌که رشد و توسعه فناوری اطلاعات در بازار سرمایه ضروری است، تأکید کرد که این رشد و توسعه به طور موازی ریسک‌های سایبری را افزایش می‌دهد.

    وی هم‌چنین افزود: آن‌چه که نهادهای مالی و کارگزاران به عنوان صاحبان و مالکان حقوقی این زیرساخت‌ها باید در برنامه‌ریزی‌های خود قرار دهند، توجه ویژه به توسعه و نگهداری امن فناوری اطلاعات است.

     

    برچسب ها