عصر خودرو

وزارت تجارت کره جنوبی؛

آماده تمدید تجارت آزاد با آمریکا هستیم

عصر بازار- وزارت تجارت کره‌جنوبی گفت که برنامه خود برای مذاکره مجدد قرارداد تجارت آزاد ۲۰۱۲ با آمریکا را به پارلمان این کشور ارائه کرده است.

آماده تمدید تجارت آزاد با آمریکا هستیم
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۹ آذر ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از مهر، وزارت تجارت کره‌جنوبی گفت: برنامه خود برای مذاکره مجدد درباره تجارت آزاد با آمریکا را به پارلمان این کشور ارائه کرده است. این اقدام پس از آن انجام شد که رئیس‌جمهور آمریکا، دونالد ترامپ در اوایل امسال تهدید کرد در صورتی که این قرارداد اصلاح نشود از آن خارج خواهد شد.

    وزارت تجارت در بیانیه‌ای اعلام کرد که گزارش روز گذشته به مجلس، روند آغاز مذاکرات مجدد قرارداد تجارت آزاد با آمریکا را از سوی کره تکمیل می‌کند. تاریخ دقیق مذاکرات مجدد در آینده مشخص خواهد شد.

    کره‌جنوبی به دنبال حمایت از صنایع حساس خود مانند کشاورزی و پرورش احشام خواهد بود در حالی که در موضوعات دیگری که انتظار می‌رود ایالات متحده تعرفه‌های خود را افزایش دهد، راهکارهای خود را فرمول‌بندی می‌کند. انتظار می‌رود ایالات متحده در موضوعاتی مانند کالاهای تولید شده در آمریکا، خدمات سرمایه‌گذاری و ابزارهای غیر تعرفه‌ای، تعرفه‌های خود را افزایش دهد.

    ترامپ در مورد کسری تجاری کنونی آمریکا با کره‌جنوبی گلایه کرده است اما رئیس‌جمهور کره‌جنوبی گفته است که قرارداد تجارت آزاد کره‌جنوبی و آمریکا که تجارت آنها را گسترش داده است، به نفع هر دو کشور بوده است.

    مون گفته است که کسری تجارت آمریکا باکره‌جنوبی محدود به کالاها است و در کل در حال کاهش یافتن است زیرا کره‌جنوبی همچنان کسری تجاری بزرگی در بخش خدمات با آمریکا دارد.

    برچسب ها