عصر خودرو

در جریان معاملات امروز؛

سهام "تأمین سرمایه امید" قیمت خورد

عصر بازار- عرضه اولیه تأمین سرمایه امید با ارزش بازار ۷۸۴ میلیارد تومان و به روش بوک بیلدینگ بعد از پایان ساعت معاملاتی امروز انجام پذیرفت.

سهام "تأمین سرمایه امید" قیمت خورد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۹ آذر ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از سنا ، 10 درصد از سهام شرکت تأمین سرمایه امید در نماد "امید" به قیمت هر سهم 160 تومان و به ارزش 78 میلیارد و 400 میلیون تومان عرضه شد.

    روح الله حسینی مقدم معاون ناشران و اعضای شرکت بورس در نشست خبری که به مناسب عرضه اولیه این شرکت برگزار شد، در رابطه با ورود "امید" به بورس، گفت: پیگیری های زیادی در شرکت بورس برای عرضه اولیه تأمین سرمایه امید با هدف ورود یک صنعت جدید به جمع صنایع بورسی صورت پذیرفت.

    وی در ادامه افزود: جنس فعالیت تأمین سرمایه ها با سایر صنایع تفاوت چشمگیری دارد و همین موضوع می تواند زمینه ورود طیف جدیدی از سرمایه گذاران را رقم زند و سهامدران وفاداری را برای این گروه صنعت شکل دهد.

    حسینی مقدم با بیان اینکه سازمان بورس به عنوان نهاد ناظر روزانه بر فعالیت تأمین سرمایه ها نظارت دارد گفت: این صنعت برای سرمایه گذارانی که درجه ریسک پذیری پایینی دارند خیلی مناسب است.

    محمدی مدیر خدمات مالی تأمین سرمایه امید با بیان اینکه عمر تأمین سرمایه ها کمتر از یک دهه است، گفت: مشاوره و انتشار اوراق بدهی اصلی ترین حوزه فعالیت تأمین سرمایه هاست. به عبارتی بعد از انتشار اوراق به واسطه مشاوره فعالیت های راهبری و بازارگردانی آغاز می شود همچنین حفظ نقدشوندگی اوراق تا سررسید از دیگر وظایفی است که شرکت های تأمین سرمایه به عهده دارند.

    وی با بیان اینکه تأمین سرمایه ها بازوی اجرایی صاحبان اوراق هستند، ادامه داد: تأمین سرمایه امید در قالب این پکیج مدیریتی سعی دارد در جمع تأمین سرمایه ها پیشرو باشد به همین دلیل شاهد عرضه اولیه "امید" به عنوان نخستین شرکت در صنعت تأمین سرمایه ها در بورس باشیم.

    این مقام مسوول در تأمین سرمایه امید به کاهش نرخ سود و بهره بانکی اشاره کرد و گفت: با توجه به کاهش نرخ سود و تسری آن به سایر اوراق با درآمد ثابت، برای حفظ و استمرار سودآوری شرکت برنامه ریزی های متنوعی صورت پذیرفته است. به عنوان نمونه روی موضوع ریسک و کاهش ریسک کار جدی در قالب فرآیند تدوین جامع ریسک صورت پذیرفته که طراحی آن تا پایان سال به اتمام می رسد و یکی از اهداف این برنامه درآمد زایی برای شرکت است.

    وی ادامه داد: بازارگردانی اوراق بهادار و مدیریت دارایی دو روش اصلی درآمدزایی شرکت است.

    محمدی در ادامه به توضیحات منتشر شده در سامانه کدال در رابطه با دلایل تعدیل مثبت شرکت بعد از اعلام بودجه پرداخت و گفت: کاهش هزینه های بازارگردانی، افزایش منابع در دسترس تأمین سرمایه و مالیات از جمله دلایل تأثیر گذار در تعدیل مثبت شرکت بوده است.

    مدیر خدمات مالی "امید" با بیان اینکه ارزش سهام توسط دو شرکت معتبر برآورد شده است گفت: ارزش سهام شرکت هم اکنون بالای 200 تومان است که برای حفظ جذابیت قیمت در روز عرضه اولیه رقم کمتر مورد توجه مدیران شرکت قرار گرفت.

    وی با تأکید بر این نکته که هدف از بورسی شدن این شرکت، تأمین مالی نبوده است، گفت: سهامداران عمده تأمین سرمایه امید همگی بورسی هستند در نتیجه درآمد حاصل از این عرضه مجدداً وارد بازار سرمایه می شود همچنین ورود شرکت به جمع شرکت های بورسی در راستای برنامه های استراتژیک و توسعه ارتباطات بین الملل است چون شرکای خارجی در تعاملات خود به شرکت های بورسی نسبت به شرکت های غیر بورسی راغبتر هستند.

    محمدی درباره افزایش سرمایه شرکت نیز گفت: افزایش سرمایه شرکت از طریق سود انباشته و مطالبات سهامداران انجام می پذیرد همچنین شرکت آمادگی ورود به موضوع ادغام و تملیک را دارد.

    برچسب ها