عصر خودرو

سایه عرضه بر سر بازار در آخرین روز پاییزی

عصر بازار- امروز شاخص کل با افت ۸۲ واحدی در ارتفاع ۹۵ هزار و ۵۰۸ واحد قرار گرفت.

سایه عرضه بر سر بازار در آخرین روز پاییزی
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۹ آذر ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» ، در بازار امروز فولاد و فملی با 126 واحد بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل بورس گذاشتند درحالیکه نمادهای ومعادن، شبندر، وبملت، خودرو و وصندوق جمعا حدود 160 واحد تاثیر منفی روی شاخص داشتند.
    بورس تهران امروز میزبان معامله 1.5 میلیارد برگه به ارزش 273 میلیارد تومان بود.روز جاری در گروه فلزات اساسی، پالایشی و سنگ آهنی شاهد تعادل عرضه و تقاضا به دلیل رسیدن قیمتها به محدوده های مقاومتی بودیم ،ضمن اینکه کاهش تداوم رشد قیمتها در بازارهای جهانی و همینطور توقف رشد نرخ دلار در بازار ارز تهران مزید بر علت تعادل قیمت کامودیتی ها بود.
    در میانه بازار امروز شاهد افزایش نسبی تقاضا در گروه پالایشگاهی بودیم، در این گروه ونفت با صف خرید به معاملاتش پایان داد و نمادهای شرانل، شبهرن و شسپا در حاشیه 4 درصد مثبت جزو سبزترینهای گروه و در آستانه صف خرید به کار خود خاتمه دادند، مابقی نمادها متعادل و اکثرا منفی بودند.
    از سوی دیگر، اکثر نمادهای گروه خودرو متعادل و منفی بودند در این میان نماد خاهن در حاشیه 2 درصد مثبت قیمت پایانی، سبزترین نماد گروه بود.
    درگروه کاشی و سرامیک نماد پرنوسان کترام پس از ریزش قیمتی (از محدوده 300 تومان) و با توجه به قرار گرفتن در سطوح حمایتی، با افزایش تقاضا مواجه شده و دومین روز از معاملات مثبت و همراه صف خرید را در کنار نماد کلوند تجربه کرد  این در حالیست که سایر هم گروهی ها غالبا متعادل منفی بودند و نماد کچینی پس از حدود 1.5 سال غیبت طولانی، همچنان متوقف بوده و ضرر سنگینی رابه سهامداران جز تحمیل نموده است.
    در بازار امروز نمادهای غدام و شخارک به گردونه معاملات بازگشتند درحالیکه نمادهای قثابت، نمرینوح، سپاهاح، ثاختح و دتماد متوقف شدند.
    در مجموع به دلیل افزایش تنش های سیاسی منطقه( بین ایران و عربستان) در صورتیکه این تنش ها تبدیل به موضوعی جدی شود، تاثیر خود را در بورس تهران خواهد گذاشت.

    برچسب ها