عصر خودرو

رئیس اتحادیه مشاوران املاک؛

رشد قیمت مسکن از شاخص تورم عبور کرده است

عصر بازار- رئیس اتحادیه مشاوران املاک با تأکید بر اینکه افزایش بیش از تصور قیمت مسکن که این روزها از سوی برخی مطرح می‌شود دروغ است، گفت: رشد قیمت مسکن از شاخص تورم عبور کرده است.

رشد قیمت مسکن از شاخص تورم عبور کرده است
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۹ آذر ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از فارس, مصطفی‌قلی خسروی در پاسخ به این سوال که از سوی برخی از سازندگان، مردم و حتی مشاوران املاک عنوان می‌شود که متوسط رشد قیمت مسکن در تهران در هر مترمربع 600 هزار تومان به بالا را داشته است، گفت: این اظهارات تماماً دروغ است، اما آنچه که اتحادیه املاک رصد کرده این است که رشد قیمت مسکن از شاخص تورم عبور کرده است.

    وی افزود: تفاوتی که بازار مسکن در ماه گذشته نسبت به قبل داشته است، این است که همواره اعلام می‌شد قیمت مسکن هنوز به شاخص تورم نرسیده است، اما الان می‌گوییم رشد قیمت مسکن از شاخص تورم عبور کرده است.

    وی با تأکید بر اینکه هرگونه اظهارنظر در مورد میزان درصد رشد قیمت مسکن از سوی افراد تأثیرگذار خطرناک است، اظهار داشت: مردم و متقاضیان مسکن به خوبی می‌دانند که مسکن در حال حاضر در چه وضعیتی به سر می‌برد، پس اگر هر مسئولی اعلام کند رشد قیمت مسکن چند درصد بوده نمی‌تواند کمکی به بخش مسکن کند.

    رئیس اتحادیه مشاوران املاک در پاسخ به این سوال که برخی از فروشندگان و سازندگان مسکن اعلام می‌کنند چون نرخ دلار و قیمت انواع محصولات ساختمانی به خصوص میلگرد و آهن افزایش یافته قیمت مسکن هم تقویت شده است، گفت: نمی‌توان با نوسانات نرخ دلار و حتی با این عنوان که قیمت میلگرد و آهن افزایش یافته گفت که قیمت مسکن باید افزایش یابد.

    وی ادامه داد: رشد قیمت مسکن در حد نرخ تورم می‌تواند مناسب و مفید باشد، اما نباید با این استناد که چون قیمت مصالح ساختمانی افزایش یافته، بلافاصله قیمت مسکن هم تقویت شود.

    قلی خسروی در پاسخ به این سوال که به هر حال قدرت خرید متقاضیان مسکن بالا نیست، آیا توصیه می‌کنید که در این شرایط اقدام به خرید مسکن کنند، اظهار داشت: توصیه بنده همیشه به خرید کالا و یا مسکن در زمان نیاز است، پس اگر مردم نیازمند خرید مسکن و یا هر کالای دیگری هستند، این اقدام را انجام دهند.

    انتهای پیام/م

    برچسب ها