عصر خودرو

ارزش بازار اینترنت چین به ۷ میلیارد دلار رسید

عصر بازار- تازه ترین آمار رسمی در چین نشان می دهد که ارزش بازار شبکه جهانی اینترنت و فضای سایبری در این کشور در سال ۲۰۱۷ میلادی به ۷ میلیارد دلار رسیده است.

ارزش بازار اینترنت چین به ۷ میلیارد دلار رسید
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۹ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایرنا ، این رقم نشان می دهد که ارزش بازار در مقایسه با سال 2016 میلادی نزدیک به 33 درصد رشد داشته است.
    خبرگزاری شینهوا هم به نقل از این آکادمی آورده که در سال گذشته میلادی میزان رشد نزدیک به 22 درصد بود و این نشان می دهد سرمایه گذاری های بیشتر در اینترنت باعث بالا رفتن ارزش بازار آن شده است.
    نوآوری در فن آوری های اینترنتی و سایبری ، ایجاد مراکز تحقیقاتی ، توسعه سامانه های ارتباطی ، پرتاب ماهواره های بیشتر ارتباطاتی و تولیدات و خدمات بیشتر موجب شده است تا شرایط بازار اینترنت و فضای سایبری چین در سال 2017 میلادی به مراتب بهتر شود.
    چین همزمان با این تحولات اعلام کرده است با افزایش تدابیری برای تقویت امنیت اینترنتی قصد دارد با فعالیت های مخرب جاسوسی و حملات سایبری نیز مقابله کند.
    گزارش حاکی است چین درصدد ایجاد یک کمیسیون ویژه است که اصلی ترین وظیفه اش نظارت بر کلیه تولیدات و سخت افزارهای اینترنتی است این کمیسیون باید اطمینان حاصل کند که تمامی تولیدات و سخت افزارهای مذکور دارای ایمنی بالایی هستند و نیروهای بیگانه قدرت نفوذ به آنها ندارند.
    اداره فضای سایبری در تارنمای خود از تقویت ایمنی اینترنتی خبر داده و افزوده است باید مشخصا اجازه حملات سایبری به بیگانگان داده نشود و کسی نتواند اطلاعات مشترکان را هک کند.
    از این پس تمامی بخش های دولتی و ادارات قوه مجریه فقط حق خرید آن دسته از تولیدات سخت افزاری را دارند که کمیته ارزیابی مذکور، آنها را تایید کرده باشد همچنین به تمامی مراکزی که فعالیت های آنها با امنیت ملی کشور پیوند خورده ، گفته شده است حق تهیه سخت افزارهایی خارج از این مقررات را ندارند و این کمیسیون باید آنها را تایید کند.
    'شی جین پینگ' رییس جمهوری خلق چین گروه پیشرو مرکز فعالیت های سایبری چین را در سال 2014 میلادی ایجاد کرد و ریاست آن را برعهده دارد و در تلاش است تا شبکه سایبری تولیدی چین در سراسر کشور شکل بگیرد.
    در مقررات دیگری نیز که دولت چین تصویب کرده است تمامی ساختارهای زیربنایی اطلاع رسانی حساس و مهم کشور، باید کلیه اطلاعات و داده های خود را فقط در داخل چین ذخیره کنند.
    اداره فضای سایبری و موسسه تحقیقات اطلاع رسانی چین در بیانیه هایی اعلام کرده اند که این تدابیر مشکلی برای کاربران ایجاد نخواهد کرد.
    اقتصاد دیجیتال چین در سال 2016 به 22/58 تریلیارد یوان (4/3 تریلیارد دلار) رسید که در جایگاه دوم جهان قرار گرفت و حدود 30/3 درصد از تولید ناخالص داخلی چین را به خود اختصاص می دهد.
    22 درصد از تولید ناخالص داخلی فعلی جهان به اقتصاد دیجیتال مربوط است که دربرگیرنده روش ها و سرمایه است.
    تا ژوئن 2017 تعداد کاربران اینترنت در سراسر جهان به 3/89 میلیارد نفر رسید که 751 میلیون آن ها از کشور چین هستند.
    حوزه های مهم توسعه اینترنت از جمله زیرساخت اطلاعات در چین و سایر کشورها، فناوری اطلاعات آنلاین، امنیت آنلاین، اقتصاد دیجیتال و ... است.

    برچسب ها