عصر خودرو

سخنگوی دولت اعلام کرد؛

تغییر روش پرداخت یارانه‌ها

عصر بازار-سخنگوی دولت با اشاره به لایحه بودجه و حذف تعدادی از یارانه بگیران، گفت: دولت تصمیم ندارد ریالی از منابع یارانه‌ها را به خزانه واریز کند و همه منابع را با تغییر روش بار دیگر به جامعه بر می‌گردانیم.

تغییر روش پرداخت یارانه‌ها
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۹ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایبِنا، محمدباقر نوبخت در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران با بیان این مطلب درباره افزایش قیمت بنزین و گازوییل اظهارداشت: دولت می تواند به کاهش قیمت عمومی و تک رقمی کردن تورم توجهی نکند ولی در ازای آن رونق و اشتغال را در کشور افزایش دهد.

    وی تاکید کرد که دولت تحت هیچ شرایطی آمادگی افزایش کالا و خدمات را ندارد و اجازه گران فروشی را نیز نخواهد داد؛ با این حال مردم باید به دولت داشته باشند تا قوه مجریه بتواند برای افزایش اشتغال و رونق در کشور تلاش کند.

    معاون رییس جمهوری خاطرنشان کرد که دولت در نظر دارد در کنار مبارزه با فقر مطلق در کشور، طرح های عمرانی را با همراهی بخش غیردولتی به سرانجام برساند. رییس سازمان برنامه و بودجه ادامه داد: سال گذشته دولت بالغ بر 126 هزار میلیارد تومان برای طرح های عمرانی اختصاص داد.

    وی درباره تغییر شکل پرداخت یارانه ها نیز توضیح داد: همه منابع یارانه ها را به جامعه بازمی گردانیم ولی شکل آن تغییر می کند تا به کاهش فقر مطلق در کشور کمک کند. نوبخت گفت: سال آینده پرداخت یارانه ها به سمت عدالت محوری خواهد رفت و حتما شیوه پرداخت یارانه به افرادی که نیازمند هستند، تغییر می کند.

    سخنگوی دولت با بیان اینکه دولت راضی به نارضایتی مردم نشده و به شرافت، موفقیت و سرمایه اجتماعی خود توجه دارد، اظهارداشت: به دنبال آن هستیم تا در کنار کاهش نرخ تورم، نرخ بیکاری را نیز کاهش دهیم؛ هیچ اقدامی جز در جهت رفاه مردم انجام نخواهیم داد و دولت آماده نیست کالایی را گران کند و اجازه گران‌فروشی را نمی‌دهد.

    برچسب ها