عصر خودرو

جلسه فوق العاده شورای پول و اعتبار؛

تابش: اعتماد مردم به سیستم بانکی بازگشته است

عصر بازار- عضو ناظر مجلس در شورای پول و اعتبار از برگزاری جلسه فوق العاده شورای پول و اعتبار برای بررسی وضعیت تامین مالی اقتصاد کشور خبر داد و گفت که گزارش های ارائه شده نشان دهنده بازگشت اعتماد مردم به مجموعه سیستم بانکی پس از حل مشکل نسبی موسسات اعتباری است.

تابش: اعتماد مردم به سیستم بانکی بازگشته است
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۹ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایسنا ، محمدرضا تابش ، درخصوص گزارش معاون اقتصادی بانک مرکزی در جلسه فوق العاده شورای پول و اعتبار گفت: علیرغم تنگناهای مالی، همچنان حدود 80 درصد تامین مالی اقتصاد کشور توسط نظام بانکی انجام می شود و بانک مرکزی سعی کرده هدایت منابع در راستای حمایت از تولید و اشتغال متمرکز شود.

    وی افزود: در این جلسه مقرر شد تا علل و عواملی که باعث شده نظام بانکی با چالش روبرو شود، مشخص و بر مبنای ضوابط فنی و علمی راهکارهای برون رفت از این وضعیت مشخص شود و همه قوا همچنان که در قضیه ساماندهی موسسات اعتباری به میدان آمدند کمک کنند تا نظام بانکی با اقتدار و پویایی در خدمت اقتصاد و تولید کشور قرار گیرد.

    این نماینده مجلس ادامه داد: گزارش مسئولان بانک مرکزی نشان دهنده بازگشت اعتماد مردم به مجموعه سیستم بانکی پس از حل مشکل نسبی موسسات اعتباری بود به طوری که سپرده های اخذ شده از این گونه موسسات، مجددا در خود آنها یا سایر بانک های عامل سپرده گذاری می شود.

    تابش همچنین گفت: گزارش ارائه شده، مبین رشد قابل توجه جذب سرمایه های خارجی بعد از برجام بود اما برای تامین منابع لازم جهت ایجاد اشتغال سالیانه 900 هزار نفر، باید تلاش زیادتری انجام شود.

    این عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس ادامه داد: همچنین تامین مالی ارزان واحدهای تولیدی به شرط استفاده از تکنولوژی های نو و حافظ محیط زیست و تعهد تولید کالاهای منطبق بر استانداردهای روز دنیا، از جمله توافقاتی بود که درجلسات آتی شورا نسبت به آن تصمیم گیری خواهد شد.

    وی گفت: اعضای شورا  بر روند کاهشی بهره بانکی  که تولید را اقتصادی می کند تاکید کردند و خواستار نظارت موثر بانک مرکزی در اجرایی شدن این تصمیم مهم توسط بانک ها و موسسات اعتباری شدند.

    عضو ناظر مجلس در شورای پول و اعتبار در پایان گفت: اطلاع رسانی از تصمیمات شورا و توجیه کارآفرینان و عامه مردم، نسبت به اتخاذ تصمیماتی که نتایج درازمدت در اقتصاد کشور با اصلاح سیستم بانکی و رونق بازار سرمایه و کار دارد از جمله مواردی بود که اجماع همه اعضا را در پی داشت.

    برچسب ها