عصر خودرو

معامله ۵۰۰۰ تُن گازمایع در رینگ بین‌الملل بورس انرژی

عصر بازار- بورس انرژی در روز جاری میزبان عرضه های متنوعی در رینگ های داخلی و بین المللی است.

معامله ۵۰۰۰ تُن گازمایع در رینگ بین‌الملل بورس انرژی
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۹ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایبِنا، بورس انرژی امروز کالاهای میعانات گازی پالایش گاز خانگیران در رینگ داخلی و حلال 402 پالایش نفت اصفهان در رینگ بین الملل عرضه می کند و از نکات مهم عرضه های روز جاری می توان به معامله 5000 تن گازمایع پالایش گاز فجر جم در رینگ بین الملل اشاره کرد.

    عرضه 5 هزار تن میعانات گازی

    بر اساس این گزارش، در بازار فیزیکی بورس انرژی عرضه کالاهای حلال 404، نفتای سنگین تصفیه نشده و نفتای سبک پالایش نفت شیراز، حلال 402 پالایش نفت کرمانشاه، برش سنگین پتروشیمی جم و متانول پتروشیمی زاگرس در رینگ داخلی و گازمایع پالایش گاز فجر جم در رینگ بین الملل روز گذشته انجام شد و حجم کل معاملات صورت‌گرفته 12.608 تن و به ارزش بیش از 237 میلیارد و 900 میلیون ریال به دست آمد.

    دومین عرضه و معامله متوالی برق

    همچنین در جریان معاملات روز گذشته، بازار برق بورس انرژی، شاهد معامله 3 میلیون و 48 هزار قرارداد معادل 85 میلیون و 62 هزار کیلووات ساعت به ارزش 26 میلیارد و 923 میلیون ریال بود و نمادهای بارپایه و  میان‌باری با متوسط قیمت 310 و 330  ریال بر کیلووات ساعت مورد معامله قرار گرفت.

    توقف و بازگشایی نمادها

    افرون بر این، در آغاز این جلسه معاملاتی نمادهای بارپیک روزانه، بارپایه روزانه، میان باری روزانه و کم باری روزانه 28 دی ماه 96 گشایش ونمادهای بار پیک روزانه، بار پایه روزانه، میان باری روزانه و کم باری روزانه 2 دی ماه 96 و بار پیک هفتگی، بار پایه هفتگی، میان باری هفتگی و کم باری هفتگی 2 دی ماه 96 در پایان جلسه معاملاتی متوقف و فرآیند تحویل آن ها آغاز شد.

    این گزارش می افزاید: عرضه و معامله برق با دوره تحویل هفتگی دی و دوره مصرف بارپایه توسط نیروگاه خرمشهر  در بازار فیزیکی برای مصرف‌کنندگان بزرگ برق انجام شد. از سویی دیگر، از150.000 کیلووات در هر ساعت برق عرضه شده با دوره تحویل اولین هفته دی ماه 96،   117.000 کیلووات با قیمت 435 ریال بر کیلووات ساعت و ارزش 8 میلیارد و 550 میلیون ریال مورد معامله قرار گرفت.

    انجام بزرگ‌ترین عرضه برق در بازار فیزیکی

    گفتنی است، روز گذشته بزرگ‌ترین عرضه برق در بازار فیزیکی توسط نیروگاه دماوند برای دوره تحویل سالانه و دوره مصرف بارپایه به میزان 200 کیلووات در هر ساعت صورت پذیرفت. در سویی دیگر، در بازار سایر اوراق بهادار قابل معامله بورس انرژی، در بازار گواهی‌های سرمایه‌گذاری صندوق سرمایه‌گذاری پروژه و در نماد پرند بالغ بر 8 میلیون و 127 هزار گواهی از گواهی‌های این صندوق با ارزش 27 میلیارد و 382 میلیون ریال مورد معامله قرار گرفت.

    برچسب ها