عصر خودرو

هر ایرانی سه میلیون و ۷۳۰ هزار تومان یارانه گرفت

عصر بازار- هر ایرانی که از ابتدا اجرای قانون هدفمند سازی یارانه ها تاکنون در لیست دریافت یارانه قرار داشته در مجموع بیش از ۳ میلیون و ۷۳۰ هزار تومان یارانه نقدی دریافت کرده است.

هر ایرانی سه میلیون و ۷۳۰ هزار تومان یارانه گرفت
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۹ آذر ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایبِنا، یارانه نقدی آذر ماه در حالی ساعت 24 روز 26 آذر واریز و قابل برداشت شد که در مجموع تاکنون بیش از 283 هزار میلیارد تومان به عنوان یارانه‌های 45 هزار و 500 تومانی به حساب سرپرستان خانوار واریز شده است.

    از آغاز اجرای قانون هدفمندی یارانه ها در آذر ماه سال 1389 تاکنون 82 مرحله یارانه نقدی به متقاضیان پرداخت شده و این در حالی است که با یارانه ماه جاری دریافتی هر نفر که از ابتدا تاکنون در لیست سازمان هدفمندی قرار داشته از 3 میلیون و 730 هزار تومان گذشت.

    پرداخت یارانه نقدی به حدود 76 میلیون نفر ایرانی ماهانه نزدیک به  3500 میلیارد تومان و سالانه رقمی بالغ بر 41 هزار میلیارد تومان برای دولت هزینه بر جای می گذارد.

    این در حالی است که بودجه پرداخت یارانه نقدی در لایحه بودجه سال 97 مبلغ 23 هزار میلیارد تومان در نظر گرفته شده که اگر دولت بخواهد طبق روال گذشته به همه متقاضیان یارانه پرداخت کند بیش از 18 هزار میلیارد ریال با کسری بودجه مواجه خواهد شد.

    برآوردها نشان می‌دهد منبع حاصل از حذف غیرنیازمندان از یارانه در سال آینده 18 هزار و 800 میلیارد تومان است و حدود 34 میلیون نفر از دریافت یارانه حذف می‌شوند و مابقی که حدود 42 میلیون نفر هستند باقی می مانند.

    برچسب ها