عصر خودرو

ارمنستان در مرز با ایران منطقه آزاد اقتصادی افتتاح کرد

عصر بازار- ارمنستان منطقه آزاد اقتصادی جدیدی را در شهر جنوبی مغری در مرز با ایران افتتاح کرد.

ارمنستان در مرز با ایران منطقه آزاد اقتصادی افتتاح کرد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۹ آذر ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از تسنیم، ارمنستان روز 15 دسامبر منطقه آزاد اقتصادی جدیدی را در شهر جنوبی مغری در مرز با ایران افتتاح کرد. در مراسم آغاز به کار این منطقه اولین موافقتنامه ها میان شرکت منطقه آزاد اقتصادی مغری و وزارت توسعه اقتصادی و سرمایه گذاری ارمنستان، نماینده تجاری روسیه در ارمنستان و دو شرکت داخلی به نام های آرم هیدرو انرژی پروجکت و آرمان اند پارتنر به امضا رسید.

    با توجه به موقعیت جغرافیایی این منطقه و توانمندی های تجاری و لجستیکی آن و همچنین رژیم های تجارت ترجیحی مختلف ارمنستان، منطقه آزاد اقتصادی مغری در مرز با ایران می تواند یک پل ارتباطی میان ایران، اتحادیه اقتصادی اوراسیایی و اتحادیه اروپا باشد.

    سورن کارایان، وزیر اقتصادی و توسعه ارمنستان گفت: «ایجاد یک منطقه آزاد اقتصادی در مغری همچنین از این جهت اطمینان دارد که مرز با ایران را باز می کند و انگیزه بیشتری برای فعال سازی روابط تجاری و اقتصادی بین دو کشور، جذب سرمایه های ایرانی و تقویت همکاری های نزدیک موجود فراهم خواهد کرد.»

    وی افزود: «بر خلاف دو منطقه اقتصادی موجود، این منطقه بخش های متنوعی نظیر کشاورزی، فرآوری، تجارت، حمل و نقل و ذخیره سازی، گردشگری و سایر حوزه ها خواهد بود.»

    برچسب ها