عصر خودرو

مجلس نمایندگان آمریکا طرح مالیاتی ترامپ و به نفع سرمایه داران را تصویب کرد

عصر بازار- مجلس نمایندگان آمریکا طرح کاهش مالیاتی ترامپ را که منتقدان در جهت منافع شرکت ها و ثروتمندان می دانند، تصویب کرد.

مجلس نمایندگان آمریکا طرح مالیاتی ترامپ و به نفع سرمایه داران را تصویب کرد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۹ آذر ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایرنا ، مجلس نمایندگان آمریکا طرح مالیاتی جنجالی ترامپ را که به دلیل عدم توافق جمهوریخواهان و دمکرات ها ماه ها به تعویق افتاده بود، تصویب کرد.
    تصویب این طرح اگرچه یک پیروزی برای دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در عمل به وعده های انتخاباتی اش به شمار می آید، اما با انتقادهای بسیاری روبه رو است.
    نظرسنجی ها نشان می دهد اکثریت قابل توجهی از مردم آمریکا با این طرح مخالفند و آن را در راستای منافع شرکت ها و ثروتمندان می دانند.
    ثروتمندان آمریکا که تنها یک درصد از مردم این کشور را تشکیل می دهند، براساس این طرح به طور متوسط از کاهشی 51 هزار دلاری در مالیات سالانه خود برخوردار خواهند شد.
    این در حالی است که طرح کاهش مالیاتی ترامپ تنها 900 دلار کاهش در مالیات سالانه افراد کم درآمد که جمعیتی برابر با 99 درصد جمعیت آمریکا را تشکیل می دهند، پیش بینی کرده است.
    دمکرات های مجلس نمایندگان آمریکا که با این طرح مخالف بودند می گویند این طرح علاوه بر آنکه شکاف طبقاتی را در آمریکا افزایش می دهد، ظرف 10 سال آینده 1.5 تریلیون دلار به بدهی های این کشور که اکنون 20 تریلیون دلار است می افزاید.
    براساس نظرسنجی رویترز، 52 درصد از مردم آمریکا با این طرح مالیاتی مخالفند در حالی که تنها 27 درصد از مردم این کشور از این طرح حمایت می کنند.

    برچسب ها