عصر خودرو

قیمت نفت افزایش یافت

عصر بازار- احتمال کاهش میزان ذخایر نفت خام آمریکا و تداوم تعطیلی خط لوله فورتیز در دریای شمال موجب شد تا قیمت نفت امروز با افزایش مواجه شود.

قیمت نفت افزایش یافت
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۹ آذر ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از تسنیم ، احتمال کاهش میزان ذخایر نفت خام آمریکا و تداوم تعطیلی خط لوله فورتیز در دریای شمال موجب شد تا قیمت نفت امروز با افزایش مواجه شود.

    بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت خام آمریکا امروز با 17 سنت، معادل 0.3 درصد افزایش به 57 دلار و 73 سنت رسید.

    قیمت نفت برنت نیز امروز با 11 سنت، معادل 0.17 درصد افزایش به 63 دلار و 91 سنت رسید.

    بانک ای ان زد در یادداشتی نوشت: «احتمال کاهش قابل توجه مجدد ذخایر نفت خام آمریکا موجب شده تا قیمت ها افزایش یابد.»

    انستیتوی نفت آمریکا دیروز اعلام کرد، میزان ذخایر نفت خام آمریکا در هفته منتهی به 15 دسامبر با 5.2 میلیون بشکه به 438.7 میلیون بشکه رسیده است. آمارهای رسمی دولت آمریکا قرار است روز چهارشنبه منتشر شود.

    دیگر عامل رشد قیمت نفت، تداوم تعطیلی خط لوله انتقال نفت فورتیز در دریای شمال بوده است. شرکت اونئوس، اوپراتور این خط لوله امیدوار است بتواند در طی 2 تا 4 هفته بعد از 11 دسامبر بتواند فورتیز را تعمیر کند.

    به رغم تعطیلی خط لوله فورتیز و کاهش ذخایر نفت خام آمریکا قیمت نفت برنت و نفت خام آمریکا از بالاترین رقم های ثبت شده اخیر یعنی 65 دلار و 63 سنت و 59 دلار و 5 سنت فاصله گرفته است.

    تجار گفتند، افزایش تولید نفت آمریکا که از اواسط سال 2016 تاکنون 16 درصد رشد داشته و به 9.8 میلیون بشکه در روز رسیده مانع از رشد بیشتر قیمت ها شده است.

    اکثر تحلیلگران انتظار دارند تولید نفت آمریکا به زودی از رقم 10 میلیون بشکه فراتر برود که رکوردی جدید خواهد بود و به میزان تولید عربستان خواهد رسید.

    برچسب ها