عصر خودرو

معاون وزیر ارتباطات عنوان کرد؛

امکان پذیری روش های فنی صحت سنجی بیت کوین

عصر بازار- معاون فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات گفت:روش های فنی برای شناسایی، کنترل و صحت سنجی بیت کوین و پول های رمزی امکان پذیر است.

امکان پذیری روش های فنی صحت سنجی بیت کوین
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۹ آذر ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایبِنا, نصرالله جهانگرد، درباره رواج خرید و فروش بیت کوین طی هفته های اخیر در عین نبود سیاست معین درباره این ارزها در کشور، اظهار داشت: تعیین تکلیف استفاده از بیت کوین در حوزه وظایف بانک مرکزی است و به وزارت ارتباطات و فن آوری اطلاعات ارتباطی ندارد.

    وی ادامه داد: ابزارهای واسط در فضای مجازی برای مبادله ارزش افزوده هایی مثل بیت کوین رواج و افزایش یافته اما برای کشوری مثل ایران که در بخش بانکی با محدودیت های بین المللی مواجه است، استفاده از این پول رمزی به اعتقاد برخی تهدید و برخی فرصت است.

    وی ادامه داد: اما از آنجایی که قانون گذاری برای استفاده از ابزارهای پولی در اقتصاد هر کشوری توسط نظام بانکی آن کشور انجام می شود، ما هم به لحاظ سیاست های پولی منتظر اظهار نظر بانک مرکزی در این زمینه هستیم. اما از نظر مباحث فنی و فناوری اطلاعات موضوعی روشن و قابل بررسی و مدیریت است.

    معاون فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات درباره آمادگی این وزارتخانه از لحاظ فنی و فناوری در زمینه استفاده از پول های رمزی، گفت: روش های فنی برای شناسایی، کنترل و صحت سنجی بیت کوین و پول های رمزی امکان پذیر است اما وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات امکان تعیین و اعلام مشروعیت استفاده از این نوع ارز را در عرصه ملی ندارد و این موضوع به بانک مرکزی ارتباط دارد و در حوزه فعالیت های این بانک است.

    یادآور می‌شود، هفتمین همایش سالانه بانکداری الکترونیک و نظام های پرداخت با موضوع" نوآوری، بازیگران جدید و کارآیی در کسب و کار مالی" دوم و سوم بهمن ماه سال جاری توسط پژوهشکده پولی و بانکی در مرکز همایش‌های بین‌المللی برج میلاد برگزار می‌شود.

    برچسب ها