عصر خودرو

رایزن بازرگانی جمهوری اسلامی ایران در پکن :

معرفی مزیت‌های سرمایه گذاری های خارجی در ایران برای سرمایه گذاران چین

عصر بازار- رایزن بازرگانی جمهوری اسلامی ایران در پکن گفت: در نشست جاده ابریشم که هفته گذشته در پکن برگزار شد بسیاری از مزیت های سرمایه گذاری خارجی در ایران مورد بررسی قرار گرفت.

معرفی مزیت‌های سرمایه گذاری های خارجی در ایران برای سرمایه گذاران چین
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۹ آذر ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایرنا ، سید رضا سید آقازاده با بیان اینکه نشست جاده ابریشم برای تبادلات تجاری و فرهنگی با مشارکت بیش از 200 شرکت و اتحادیه از چین و دیپلمات‌ها و سفرای کشورهای خارجی در پکن برگزار شد گفت: در این نشست، ضمن توزیع کتاب سرمایه گذاری ایران، مزیت های سرمایه گذاری در کشورمان تشریح شد.
    وی با بیان اینکه سخنرانان این نشست درباره توسعه استراتژی یک جاده یک کمربند و توسعه همکاری ها سخن گفتند افزود: معرفی اقتصاد و منابع ایران، قوانین سرمایه گذاری خارجی در سرزمین اصلی و مناطق آزاد، مشوق های مالیاتی برای سرمایه گذاری و حمایت های قانونی از حقوق سرمایه گذاران خارجی از مهمترین محورهای سخنرانی در این نشست بود.
    به گفته وی در این نشست نمایندگان کشورهای خارجی از جمله کرواسی، لیتونی، پاکستان، نپال و ایران هرکدام به معرفی مزیت ها و سیاست های سرمایه گذاری خارجی در بازارهای رقابتی پرداختند.
    چین و ایران را باید دو شریک استراتژیک دانست، شرکایی که در شرایط نابسامان بین المللی در کنار یکدیگر بوده اند اما نکته مهم در این بین گسترش روابط و مناسبات اقتصادی در چهار سال اخیر است زمانی که دولت های عملگرای دو کشور بر سر کار آمدند.
    در سال 2016 میلادی حجم مبادلات تجاری ایران و چین از لحاظ وزنی 410 هزار تن نسبت به سال 2015 افزایش یافت و از لحاظ ارزشی نیز این رقم به بیش از 31.24 میلیارد دلار رسید اگر چه این رقم نتوانست رکورد 50 میلیارد دلاری دو کشور در سال 2014 را تکرار کند.
    اما در 9 ماه سال 2017 و بر اساس جدیدترین آمار گمرک چین، ارزش مبادلات تجاری ایران و چین از مرز 27 میلیارد دلار فراتر رفته است که تراز تجاری 540 میلیون دلار به نفع کشورمان را نشان می دهد.
    یعنی ایران در 9 ماهه اخیر 13.88 میلیارد دلار کالا به چین صادر کرده است که این عدد نسبت به مدت مشابه سال گذشته 3 میلیارد دلار افزایش داشته است این در حالی است که سال گذشته تراز تجاری دو کشور 940 میلیون دلار به نفع چین بود.

    برچسب ها